۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 748
کد خبر: 85481184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیر کیش اکسپو: رویدادهای نمایشگاهی در کشور گردش اقتصادی و توسعه ایجاد می‌کند 

کیش - ایرنا - دبیر «کیش اکسپو» گفت: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در کشور می تواند یک گردش اقتصادی و توسعه محلی ایجاد کند و باید زیرساخت های حضور گردشگر خارجی را در کشور توسعه دهیم.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی قادری روز جمعه در نشست خبری کیش اکسپو درباره جزییات این نمایشگاه گفت: نمایشگاه اکسپوی صادراتی اخیرا در تهران برگزار شد و با الهام از اکسپوهای جهانی تصمیم گرفتیم اکسپوی اختصاصی برای ایران برگزار کنیم و برای اولین بار این نمایشگاه در کیش با برند «کیش اکسپو» از ۳ تا ۹ آذر به مدت یک هفته برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه، در همه موضوعات صنعت، فناوری، تجارت، فرهنگ و هنر، گردشگری و سرمایه گذاری شرکت های ایرانی به معرفی توانمندی های خود می پردازند، اظهارکرد: در کنار اکسپو، جشنواره های متعددی برگزار می شود که جاذبه گردشگری برای این نمایشگاه خواهد بود.

قادری با تأکید بر اینکه کشور ما اندوخته های فرهنگی هنری فراوانی برای عرضه به دنیا دارد که بهانه خوبی برای افزایش تعاملات صنعتی و تجاری و گردشگری با کشورهای دوست و همسایه است، اضافه کرد: داشته های فرهنگی هنری ما می تواند پایه ای برای توسعه تجارت صنایع ما باشد.

بیشتر بخوانید:

دومین همایش و نمایشگاه توسعه پایدار شهری/کیش میزبان شهرداران آسیایی می‌شود

دبیر «کیش اکسپو» اضافه کرد: خاصیت اکسپوها در مقابل نمایشگاه های تخصصی همین قرابت فرهنگی ایجاد کردن است و می توانیم داشته های خودمان را به نمایش بگذاریم و امیدواریم نمایشگاه کیش اکسپو، آغازی برای برگزاری نمایشگاه و اکسپوی قوی منطقه‌ای از سوی ایران در سال‌های آینده باشد.

بازدید هیات های خارجی از مراکز صنعتی و گردشگری

به گفته قادری، برای هیأت های خارجی اعزامی به ایران، تور بازدید از مراکز صنعتی و گردشگری ایران هم پیش بینی شده که در صورت تمایل، برای آنها اجرا می کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ترکیه افغانستان چین عمان عربستان و عراق حضورشان در کیش اکسپو قطعی است و پاویون اختصاصی در نمایشگاه کیش اکسپو دارند، گفت: هر کدام از این پاویون ها توانمندی‌های فرهنگی و صنعتی و گردشگری خود را عرضه می کنند.

قادری ادامه داد: امیدورایم در صورت استقبال، زمان برگزاری آن را در دوره‌های بعد به تدریج افزایش دهیم.

مسائل فرهنگی، هنری و گردشگری الهام بخش گسترش روابط تجاری

دبیر «کیش اکسپو» تصریح کرد: اتاق های مشترک بازرگانی، وزارت اقتصاد، وزارت امور خارجه، معاونت اقتصادی وزارت کشور و استانداران استان های مرزی برای دعوت از همتایان خود در آن سوی مرزها اعلام آمادگی کرده اند؛ ضمن اینکه قرار است در این اکسپو تعاملات "B2B" شکل بگیرد تا درخواست های صنعتی کشورهای مشارکت کننده را با استفاده از محصولات صنایع توانمند خودمان پوشش دهیم.

وی با اشاره به تجربه برگزاری نمایشگاه تمبر که باعث شد ۵۰ سفیر خارجی در آن نمایشگاه برای آشنایی با مسائل فرهنگی و هنری حضور یابند، گفت: مسائل فرهنگی و هنری و گردشگری می‌تواند الهام بخش گسترش روابط تجاری باشند.

قادری ادامه داد: اگر موضوعات عام و فرهنگی و احترام به فرهنگ طرفین و پرچم کشورها مورد توجه باشد، موجب عمیق‌تر شدن روابط و بهبود تجارت با شرکت‌ها و افراد خواهد شد و استقبال خیلی خوبی را در نمایشگاه‌هایی که با کشورهای دوست و همسایه مطرح است خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: دلیل گسترش ارتباط تجاری با کشورهای دوست و همسایه، اشتراک فرهنگی و زبانی است که باعث می‌شود ارتباط‌ها راحت‌تر شکل گرفته و به توسعه تجارت منجر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha