۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83372483
T T
۰ نفر
سانحه هوایی دیگری در روسیه با 3 کشته و 19 زخمی+فیلم

مسکو - ایرنا - یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع آنتونوف 24 صبح امروز پنجشنبه در فرودگاه شهر نیژنی آنگارسک روسیه و در شرایطی که فرود اضطراری داشت به یک ساختمان های فرودگاه برخورد و طی آن دو خلبان و یک مسافر خردسال کشته شدند.

براساس گزارش روز پنجشنبه رسانه های روسیه، این هواپیما متعلق به شرکت آنگارا بود که در فرودگاه شهر نیژنی آنگارسک در خاور دور روسیه پس از خروج از باند و برخورد به ساختمان دچار آتش سوزی شد.

این هواپیما ۴۳ مسافر بود که ۱۹ تن از آنان اکنون به بیمارستان منتقل شده اند.

خلبان این هواپیما دقایقی پس از بلند شدن از باند فرودگاه متوجه از کار افتادن یکی از موتورها شد و تصمیم گرفت به فرودگاه بازگردد اما در زمان فرود از باند خارج شد و به ساختمان تاسیسات پاکسازی فرودگاه برخورد کرد و آتش گرفت.

تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می دهد که بخش اعظمی از هواپیما سوخته است.

اواسط اردیبهشت ماه امسال نیز ۴۱ تن بر اثر فرود اضطراری و آتش گرفتن هواپیمای سوخو سوپرجت -۱۰۰ در فرودگاه شرموتووا در شمال غربی مسکو جان خود را از دست دادند.

در آن هواپیما ۷۸ نفر ازجمله چند خدمه قرار داشت که تنها ۳۷ نفر زنده ماندند.

این هواپیما از نوع سوخو سوپرجت -۱۰۰ شرکت ایروفلوت بود که از مسکو عازم شهر مورمانسک در شمال غرب روسیه شده بود که ۲۸ دقیقه پس از پرواز به فرودگاه بازگشت و بر اثر فرود سخت و آتش گرفتن موتور هواپیما، دچار آتش سوزی شد.

ایران از جمله کشورهایی است که خواهان خرید چندین فروند سوپرجت -۱۰۰ بوده است اما از آنجا که بیش از ۱۰ درصد قطعات این هواپیما توسط آمریکا تولید می شود روس ها اجازه فروش آن به ایران را ندارند.

هواپیمای سوخو سوپرجت -۱۰۰ در کارخانه هواپیماسازی سوخو در کامسامولسک-ناآمور در شرق روسیه ساخته می شود.
استفاده از این هواپیما از بیش از ۱۰ سال پیش آغاز شده و علاوه بر روسیه به چند کشور نیز عرضه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha