۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبر: 83369033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«خانه باغ» در شورای عالی شهرسازی تصویب شد

۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبر: 83369033
«خانه باغ» در شورای عالی شهرسازی تصویب شد

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از تصویب نهایی مصوبه خانه- باغ توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد.

محمد سالاری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با تقدیر از وزیر راه و شهرسازی، دبیر و اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری افزود: در جلسه دیروز این شورا با حضور رئیس و اعضای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری، سلامت و محیط زیست شورای تهران و نیز شهردار، پیشنهاد ما در خصوص تغییر مفاد دستورالعمل ماده ۱۴ قانون زمین شهری که همان مصوبه موسوم به خانه باغ به جای مصوبه برج باغ بود، به تصویب نهایی رسید.
این عضو شورا افزود: به این ترتیب نحوه ساخت و ساز و بهره برداری از باغات باقی مانده پراکنده شهر تهران با رویکرد صیانت، حفاظت و حداقل بارگذاری ممکن و تعریف بسته‌های تشویقی شامل استقرار فعالیت‌های مجاز و متناسب با فضای باغات شهر تهران تعیین و تکلیف شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای فعالیت در پنجمین دوره مصوبه برج باغ‌ها را لغو و مصوبه خانه باغ را به جای آن با هدف صیانت از فضای سبز پایتخت تصویب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفته‌اند که در فاصله ۱۰ سال منتهی به سال ۹۶ حدود ۱۳۰ هکتار از باغ‌های تهران با مصوبه برج باغ‌ها از بین رفته است.

تهرام /۷۲۴۴/ ۱۰۰۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha