نخستین مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان بهره برداری شد

کاشان- ایرنا- نخستین مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان در کاشان روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از مسوولان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان در حاشیه بهره برداری از این طرح در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این مجموعه در یک سوله با زیربنای یکهزار و ۲۵۰ مترمربع ساخته شده و دارای هشت مجموعه کارگاه آزمایشگاهی است تا دانشجویان بتوانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در آن آزمایش کنند.

احمد اشرفی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده که شامل ۵۰ درصد اعتبارهای ملی تخصیصی و ۵۰ درصد از محل کمک‌های خیرین است.

دانشگاه فنی و حرفه شهید رجایی کاشان نزدیک به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو در ۲۲ رشته (۱۳ رشته کاردانی و ۹ رشته کارشناسی) دارد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین در ادامه از ساختمان موقت پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی دیدن کرد.

رئیس دانشگاه کاشان در این زمینه گفت: موافقت اصولی با راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، روزهای پایانی سال ۹۶ انجام و ساختمان مرحوم آیت الله یثربی (دانشکده هنر و معماری پیشین دانشگاه کاشان) واقع در خیابان آیت الله طالقانی برای استقرار موقت در نظر گرفته شده که ظرفیت استقرار ۷۵ واحد فناور را دارد.

عباس زراعت افزود: برای پارک علم و فناوری امکان استقرار در زمین‌های دانشگاه کاشان به مساحت ۵۰ هکتار نیز پیش بینی شده و مکان کنونی با وجود فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی برای فعالیت موقت سه تا پنج ساله است.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی با مساحت ۱.۵ هکتار، پنج هزار مترمربع زیربنا دارد.

پیش از پیگیری راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی، بیش از ۲۵ شرکت و هسته دانش بنیان تنها در مرکز رشد دانشگاه کاشان مستقر بودند.

بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی، شرکت در نشست شورای اداری با موضوع اقتصاد دانش بنیان و دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به منطقه شمال استان اصفهان است.

هم اکنون نزدیک به ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان با ۳۰۰ نفر عضو هیأت علمی به تحصیل اشتغال دارند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۶۱۳۶/‏۸۱۲۳

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha