۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82622260
T T
۰ نفر
پارك علم و فناوري غياث‌الدين جمشيد كاشاني در كاشان ايجاد مي‌شود

اصفهان- ايرنا- پارك علم و فناوري ' غياث‌الدين جمشيد كاشاني ' با همكاري شهرك علمي و تحقيقاتي استان اصفهان درجوار دانشگاه كاشان ايجاد مي‌شود.

پارك‌هاي علم و فناوري علاوه بر فراهم كردن امكان فعاليت شركت‌هاي دانش بنيان و كارآفرين در يك محيط اقتصادي، بستر لازم را براي انتقال و توسعه فناوري، توليد با ارزش افزوده بالا، جذب سرمايه‌گذاري خارجي و ورود كارآفرينان و واحدهاي فناور به بازارهاي داخلي و جهاني مهيا مي كنند.
در زمان حاضر نزديك به 30 پارك علم و فناوري در كشور فعال است كه يكي از آنها پارك علم و فناوري شيخ بهايي در اصفهان است.
به گزارش ايرنا، روابط عمومي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان روز يكشنبه اعلام كرد: هيات رئيسه دانشگاه و فرماندار كاشان با هيات رئيسه اين شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان درباره تاسيس پارك علم و فناوري غياث‌الدين جمشيد كاشاني به بحث و تبادل نظر پرداختند.
دانشگاه كاشان در اين زمينه اعلام كرده است كه با هدف فراهم كردن مقدمه هاي ايجاد اين پارك علم و فناوري، مقرر شد قطعه زميني در مجاورزمين‌هاي دانشگاه كاشان براي اين كار اختصاص يابد و دفتري براي انجام امور اداري در نظر گرفته شود.
شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به عنوان يك سازمان مستقل با هدف توسعه مبتني بر دانايي از طريق ايجاد مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري در اصفهان شكل گرفته است.
هم اكنون بيش از 480 موسسه و شركت فناور در اين شهرك مشغول به فعاليت هستند.
غياث‌الدين جمشيد كاشاني متولد قرن هشتم هجري شمسي در كاشان، رياضيدان برجسته، اخترشناس و شمارشگر زبردست ايراني بود.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسيه معيني - انتشار دهنده : عمادي

سرخط اخبار استان‌ها