۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1629
کد خبر: 83364161
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان شیراز: فیلم‌های اروپایی حاوی صحنه‌های منافی عفت بود

شیراز – ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در باره علل توقف اکران فیلم‌های هفته فیلم‌های اروپایی در شیراز بیان داشت: این فیلم‌ها حاوی صحنه‌های منافی عفت عمومی و مصداق ترویج فساد بود و با نظارت قضایی از اکران آن جلوگیری شد.

حیدر آسیابی، شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: این فیلم‌ها با هماهنگی ارشاد قرار بود در ۵ شهر کشو از جمله شیراز اکران شود اما با رویکرد قضائی و بازبینی فیلم‌ها موضوع فساد و صحنه‌های منافی عفت در آن محرز و جلو اکران آن گرفته شد.

دادستان شیراز درادامه گفت: زننده بودن برخی از صحنه‌های این فیلم‌ها به اثبات رسید و ما صرفاً به گزارش ضابطان قضائی بسنده نکردیم، دراین زمینه دادستانی شیراز ورود کرد و وجود صحنه‌های قبیح در آن آشکار بود.

آسیابی بیان کرد: اگر ارشاد به اشتباه، اکران چنین فیلم‌هایی را مهر تأیید بزند دلیلی بر مباح بودن فیلم‌ها نیست، مدیر کل ارشاد فارس نیز بعد از دیدن برخی از فیلم‌ها، مفسده بودن آن را تأیید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: در برخی از فیلم‌ها صراحتاً برخی از مباحث جنسی و غیر اخلاقی آموزش داده می‌شد، نمایش این نوع فیلم‌ها ترویج آشکار فساد است، این وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است که باترویج فساد برخورد کند.

آسیایی گفت: با کسانی که در این زمینه مجوزهای قانونی صادر کرده‌اند نیز برخورد خواهد شد.

برنامه هفته فیلم‌های اروپایی که در نقاط مختلف کشور در حال اجرا بود، عصر دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ در شیراز متوقف شد.

پخش ۲۰ عنوان فیلم از کشورهای اروپایی ۱۸ خرداد ۹۸ همزمان با چند شهر دیگر کشور در شیراز آغاز شد و قرار بود آیین ویژه ای به همین مناسبت ساعت ۱۸ دوشنبه ۲۰ خرداد در شیراز برپا شود.

شهرداران ادوار شیراز مقصران اصلی سیل

دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب شورای اسلامی شیراز در باره مقصران سیل وجاهت قانونی ندارد گفت: این وظیفه دستگاه قضائی است که مقصران را معرفی کند، بر اساس نظر کمیته کارشناسی رسمی دادگستری چهار نفر از شهرداران ادوار مختلف شیراز هر کدام به میزان ۲۵ درصد دراین موضوع تقصیر دارند.

آسیابی با بیان اینکه موضوع معرفی مقصران سیل یک موضوع کاملاً قضایی است افزود: شورای شیراز می‌تواند برای آسیب شناسی موضوع کار کارشناسی کند اما در مقامی نیست که مقصر معرفی کند دراین زمینه به شورای شیراز و کسانی که در کار قضایی مداخله کردند تذکر داده شده است.

وی همچنین شایعات مربوط به وجود خاکریز و سیل بند و حوضچه متلق به ارگان‌های نظامی در مسیر سیل شیراز را رد کرد و گفت: دراین زمینه هیچ مستندی به دست نیامده است و نظر کارشناسی آن را تایید نکرد.

رئیس کمیته حقیقت یاب شورای شهر شیراز نتایج پایانی بررسی های این کمیته در مورد سیل پنجم و ششم فروردین ماه ۹۸ شیراز را بیست و هشتم خرداد ۹۸ به تفکیک سهم هر دستگاه مشخص کرد که طبق این بررسی مشخص شد شهرداری شیراز با ۵۴ درصد بیشترین سهم (تقصیر) را داشته است.

عبدالرزاق موسوی در نشست شورای شهر شیراز این گزارش را داد و گفت: گزارش نهایی کمیته حقیقت یاب بر اساس سهم تجمیعی عوامل انسانی- مدیریتی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی در ادوار مختلف بوده است و اداره کل راه و شهرسازی فارس، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری فارس، اداره کل هواشناسی استان هم مقصر بوده اند.

رئیس این کمیته گفت: برای صدور گزارش نهایی در خصوص علل بروز سیلاب از تخصص اعضای کانون کارشناسان دادگستری استان فارس و متخصصین دانشگاهی خبره بهره گرفته است و نتایج این گزارش در اختیار دستگاه‌های قضائی نیز قرار می‌گیرد، همچنین گزارش نهایی این کمیته در زمینه علل بروز سیلاب شیراز بطور کامل در سایت شورای شهر شیراز برای بازدید همگان در دسترس خواهد بود.

آتش سوزی سینما بهمن شیراز عمدی نبود

دادستان شیراز موضوع عمدی بودن آتش سوزی در سینما بهمن را هم رد کرد و گفت: تا کنون دلیلی مبنی بر عمدی بودن این آتش سوزی به دست نیامده است.

آتش، شامگاه پنجشنبه ۹ خرداد ۹۸ سینما بهمن شیراز را سوزاند تا از این سینمای قدیمی خاکستر برجا بماند.

هر چند این سینما از اوایل دهه ۹۰ تعطیل شده بود و تا زمان آتش گرفتن، فیلمی در آن به نمایش در نمی آمد.

سینما بهمن که فعالیت خود را در دهه ۴۰ با نام سینما مترو آغاز کرد در سال ۱۳۵۱ مرمت شد.این سینمادر انتهای مجتمع تجاری قدیمی به نام بهمن در خیابان کریم خان زند شیراز واقع شده است

بازداشت مدیر عامل سازمان همیاری‌های شهرداری شیراز

آسیابی گفت: مدیر عامل سازمان همیاری‌های شهرداری شیراز به اتهام اخذ رشوه با گزارش اداره کل اطلاعات فارس در بازداشت به سر می‌برد.

۶۱۱۳ / ‏۱۸۷۶‬

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها