۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83293534
T T
۰ نفر
رئيس كل دادگستري فارس: براي 2 متهم سيل شيراز پرونده تشكيل شد

شيراز- ايرنا- رئيس كل‌ دادگستري استان فارس گفت: براي 2 نفر در ارتباط با حادثه سيل شيراز و خسارات وارده به مردم پرونده قضايي تشكيل شده است.

به گزارش دريافتي شنبه ايرنا، علي القاصي‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشيه نشست رئيس قوه‌قضائيه با روساي كل دادگستري و دادستان‌هاي سراسر كشور كه روز پنجشنبه پنجم ارديبهشت ماه جاري در تهران برگزار شد، درباره آخرين وضعيت پرونده مقصران سيل اخير شيراز كه منجر به جان‌باختن 21 نفر از هموطنان‌ شد، اظهار داشت: در اين پرونده فعلاً قرار تامين صادر شده و كارشناسان در حال بررسي هستند.
رئيس كل‌دادگستري استان فارس افزود: متهمان اين پرونده فعلاً 2 نفر هستند.
سيل پنجم فروردين ماه دروازه قرآن شيراز شمار زيادي از خودروها را بر روي هم انباشت و موجب كشته شدن 21 نفر و مصدوميت شمار ديگري از هموطنان شد.
پيش از اين، علي صالحي دادستان عمومي و انقلاب مركز استان فارس از احضار تعدادي از مقصران احتمالي در حادثه سيل شيراز خبر داد.
القاصي مهر رئيس كل دادگستري استان فارس همچنين 18 فروردين ماه با اشاره به احضار برخي از مسئولان در اين استان به دادسرا با هدف بررسي حادثه سيل در شيراز، گفته بود: تحقيقات قضايي از سوي كارشناسان ذي ربط در اين زمينه همچنان ادامه دارد.
وي افزوده بود: پرونده اين حادثه در دادسرا در حال انجام تحقيقات تكميلي است و دستگاه قضايي با توجه به مدارك، شواهد و مستندات، بررسي هاي لازم را انجام مي دهد و با هر شخص حقيقي و حقوقي كه در حادث شدن اين واقعه كوتاهي داشته است با كسب نظر فني و كارشناسي، برخورد و نتيجه را اعلام خواهد كرد.
وي، با اشاره به اين كه جاري شدن سيل در شيراز در نقطه اي رخ داد كه انتظار آن نمي رفت، افزود: از لحظه وقوع حادثه، مسئولان قضايي اين استان با بررسي محل سانحه، خدمت رساني به حادثه ديدگان در محل دروازه قرآن شيراز و سيل زدگان در محله سعدي را بررسي كرده اند و در بدو وقوع حادثه، شخص دادستان و قاضي ويژه در محل حاضر و بررسي ابعاد مختلف موضوع را در دستور كار قرار دادند.
رئيس شوراي قضايي استان فارس ادامه داد: تيم هاي بازرسي اداره كل بازرسي اين استان نيز در اين مورد تحقيقاتي را آغاز كرده اند و براي تكميل اطلاعات و سريع تر شدن روند تحقيقات، مجموعه قضايي را ياري مي دهند.
القاصي افزود: هر مسئولي كه با اقدامات قابل پيش بيني مي توانسته از دامنه و عمق فاجعه بكاهد اما از انجام وظايف خود كوتاهي كرده است، بايد پاسخگو باشد.
وي، با تاكيد بر اينكه گزارش نهايي و تكميلي در باره اين حادثه تهيه و اطلاع رساني خواهد شد، گفت: دستگاه قضايي فارغ از هرگونه جو سازي، اين حادثه را بررسي خواهد كرد و انتشار اخبار كذب و دامن زدن به موضوع، تاثيري در تصميم دستگاه قضايي در برخورد با مقصران واقعي حادثه نخواهد داشت.
6113/ 9104/ 2027

سرخط اخبار استان‌ها