۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 83362463
T T
۰ نفر

۳۸ مرکز و موسسه قرآنی در گنبدکاووس فعال است

۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83362463
۳۸ مرکز و موسسه قرآنی در گنبدکاووس فعال است

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس درشرق گلستان اعلام کرد که هم اکنون ۳۸ مرکز و موسسه قرآنی در این شهرستان فعال بوده و به انجام فعالیت های مرتبط با قرآن مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا دیلمی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت اول تیر سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان امام راحل (ره)، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرآن، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان و برگزاری همایش بزرگ قرآنیان استان گلستان از جمله فعالیت‌های مراکز و مؤسسات قرآنی گنبدکاووس در سه ماه گذشته بوده است.

وی با تشریح برخی اقدامات اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در سه ماه گذشته، گفت: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، لیالی قدر و مراسم سالروز شهادت امام علی (ع)، برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام راحل و برخی تجمعات و راهپیمایی‌ها در دفاع از سپاه پاسداران، بیانیه برجامی شورای عالی امنیت ملی و روز قدس، سرکشی به مساجد و اعزام مبلغ به این اماکن مقدس در ماه مبارک رمضان از جمله ۲۵ مبلغ اعزامی از مرکز تبلیغات اسلامی قم و تعداد قابل توجهی روحانی بومی و طرح هجرت از جمله این اقدامات بوده است.

حجت الاسلام دیلمی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۲۰ برنامه و طرح محوری در مساجد گنبدکاووس مانند طرح کریمانه (تهیه ارزاق عمومی با کمک خیرین و توزیع آن بین نیازمندان)، طرح حلقه‌های نور (جلسات معرفتی و تبیین بیانیه رهبری موسوم به گام دوم انقلاب)، طرح نجوای عاشقانه با خدا (مناجات خوانی)، طرح سفره‌های نور (افطاری‌های ساده)، طرح موعظه جانان و جشن بندگی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در کنار این برنامه‌ها و اقدامات، اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس به دنبال اجرای یک طرح شاخص استانی و مستمر با عنوان تفسیر قرآن است که در صورت حمایت و همکاری دیگر ادارات و نهادهای شهرستان اجرایی می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت سالروز تشکیل این سازمان در سال ۱۳۶۰، گفت: این نهاد مقدس که به فرموده رهبری انقلاب " از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است"، از محوری ترین نهادهای توسعه فرهنگی و قرآنی در جامه می‌باشد.

حجت الاسلام دیلمی افزود: این نهاد برای پویایی و به روز شدن در حوزه تبیین اهداف و اجرای صحیح وظایف از جمله "احیای اندیشه تابناک اسلامی، ترویج اخلاق و شعائر اسلامی، دفاع از اصول انقلاب و شناخت توطئه‌های فرهنگی دشمنان و نیز حذف خرافه‌ها و پیرایه‌ها در جامعه"، نیازمند تغییر و تحول است.

وی با بیان اینکه حیات و ممات سازمان تبلیغات اسلامی به گفتمان ولایت مطلقه فقیه است، اضافه کرد: این نهاد مقدس که سنگری مردمی و انقلابی نیز هست، تریبون دولت یا هیچ جناح یا گروه سیاسی خاصی نیست و تنها در راستای اشاعه اندیشه رهبران انقلاب و اهداف ترسیم شده حرکت می‌کند.

حجت الاسلام دیلمی همچنین راه اندازی سیستم صوتی ثابت در شهر گنبدکاووس برای برگزاری بهتر مراسم‌های ملی و مذهبی از جمله راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و روز قدس به عنوان یک مطالبه مهم مردمی از سوی ستادهای برگزاری این مراسم‌ها تاکید کرد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان به شمار می‌رود.

/۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

سرخط اخبار استان‌ها