۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83360815
T T
۰ نفر

کاروان سلامت قم به منطقه بسطام سلسله اعزام شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83360815
کاروان سلامت قم به منطقه بسطام سلسله اعزام شد

خرم آباد- ایرنا- تیم ۴۴ نفره کاروان سلامت قم به روستاهای کم برخوردار منطقه بسطام سلسله برای ارائه خدمت اعزام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از این کاروان با قدردانی از خدمات صورت گرفته هلال احمر قم در این منطقه، اظهار داشت: این اقدام شایسته هلال احمر قم و حضور تیم های پزشکی تخصصی در این منطقه می تواند گام مهمی در راستای شناسایی امراض شایع منطقه و علل آن و پیش رفتن به سوی درمان قطعی این بیماریها و ریشه کن کردن آنها باشد.

علی رستمیان با اشاره به پیگیری های لازم از طریق مجلس، وزارت، ادارات استانی و نهادهای حمایتی برای درمان بیماری های مناطق محروم و لزوم تداوم چنین برنامه هایی، عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات مناطق محروم، موضوع تغذیه کودکان سو تغذیه و مادران شیرده و باردار است که باعث ناهنجاری ها و بروز بیماری های مختلف در کودکان می شود و تلاشمان بر این است که برنامه های مدون و جامعی برای کنترل و ریشه کن کردن آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به امکانات کم بهداشتی مردم مناطق کم برخوردار، خاطرنشان کرد: این اقدام شایسته می تواند گام مؤثری در راستای کنترل و پایش بیماری های مردم منطقه باشد.

فرماندار سلسله نیز با قدردانی از هلال احمر قم برای خدمت رسانی به مردم منطقه بسطام، اظهار داشت: حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در میان مردم کم برخوردار روستاهای بسطام و ارائه داروی رایگان پس از سیلاب اخیر گام مهمی در کنترل بیماری های مردم منطقه است.

شریف خسروی با اشاره به ارائه برنامه های فرهنگی و سلامت توسط کاروان قم، عنوان کرد: ارائه چنین برنامه هایی با رویکرد درمانی، آموزشی، فرهنگی و حمایتی می تواند منجر به افزایش سطح بهداشت و اطلاعات فرهنگی مردم منطقه شود.

به گزارش ایرنا، این کاروان متشکل از پرستاران و پزشکان فوق تخصص، ریه و داخلی و همچنین پزشکان متخصص اطفال، زنان و زایمان، دندان پزشک، پزشک عمومی و طب سنتی، مشاوره مامایی و مشاوره روانشناسی است که با امکانات و تجهیزات کامل به همراه داروی رایگان به مدت سه روز در منطقه بسطام که شامل ۱۵ روستا است مستقر شده اند.

اجرای طرح نیابت، دیدار با سالمندان این منطقه، توزیع کمک‌های مردمی در قالب بسته‌های امدادی و حمایتی، پوشاک، مواد غذایی و بسته‌های بهداشتی از دیگر فعالیت‌های این کاروان در منطقه بسطام است.

/ ‏۶۰۶۰/‏۷۲۶۵

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha