۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83359233
T T
۰ نفر

هیات عمانی از مراکز بهداشتی قزوین بازدید کردند

۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۸
کد خبر: 83359233
هیات عمانی از مراکز بهداشتی قزوین بازدید کردند

قزوین - ایرنا - هیاتی از مسئولان بهداشتی و اجرایی کشور عمان روز سه شنبه به منظور آشنایی با طرح جامع سلامت قزوین از مراکز بهداشتی و درمانی این استان بازدید کردند.

۶ استاندار و چند تن از شهرداران عمان در این سفر یک روزه ضمن حضور در نشست تبیین طرح جامع سلامت قزوین از مراکز جامع سلامت ولیعصر و باغ نشاط و همچنین جاده سلامت قزوین بازدید کردند.

مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز که در این سفر حضور داشت گفت: در ایران آموزش پزشکی و نیازهای بهداشتی درمانی مردم به صورت جامع و همه جانبه مورد بررسی قرار می گیرد.

محمد آسایی با بیان اینکه تجربه طرح جامع سلامت قزوین با جلب مشارکت مردم در حوزه سلامت یک نمونه موفق برای الگوبرداری سایر کشورها است، افزود: عمان نیز بهترین نمونه برای اجرای برنامه شهر سالم و مشارکت مردم در سلامت به شمار می رود و امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری ۲ کشور زمینه همکاری‌ها در جهت عدالت اجتماعی مشارکت مردم این موضوع در تمام منطقه نیز تسری یابد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه استراتژی‌های بهداشت جهانی امری مربوط به دولت‌ها و مردم بوده و مشارکت تمام افراد را می‌طلبد، گفت: مدیریت شهری قزوین نیز به عنوان حلقه ارتباط بین مردم و مسئولان می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد.

دکتر زهرا یوسفی افزود: امروز بدون مشارکت مردم اجرای بسیاری از طرح‌ها از جمله در بخش سلامت ناقص می‌ماند و تاثیری از خود بر جای نمی‌گذارد.

وی همچنین نقش زنان را نیز در حفظ و ارتقای سلامت جامعه مهم دانست و افزود: آموزش بانوان به عنوان کسانی که می‌توانند سایر اعضای خانواده‌ها را با موضوعات سلامت آشنا کنند و تغییر سبک زندگی را نهادینه سازند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مسئول هیات عمانی و مدیر کل بهداشتی عمان نیز در این بازدید گفت: ایران و عمان مشترکات زیادی از جمله مرزهای مشترک (آبی) دارند و می‌توانند به همکاری‌های بیشتری در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت دست یابند.

خالد الموشیکی، اقدامات قزوین در حوزه سلامت را ارزشمند دانست و افزود: ما نیز در عمان فعالیت‌های مشابه زیادی داریم و شهرها و روستاهای سلامت و همچنین فعالیت‌ها توسط کمیته‌های سلامت در شهرداری‌ها تشکیل شده و زیر نظر والی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در ایران وزیر کشور و وزیر بهداشت در امر سلامت سهیم هستند وما نیز در عمان همین کار را انجام می‌دهیم.

خالدالموشیکی همچنین با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های زنان در حوزه سلامت و مدیریت، افزود: در سلطنت عمان زنان پست‌های وزارتی، عضویت در شورای شهر، سفیر و معاون وزیر را در اختیار دارند و با قدرت مشغول فعالیت هستند.

۷۳۸۸*۳۰-۱۳

سرخط اخبار استان‌ها