۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83357313
T T
۰ نفر
بودجه مناسب سازی معابر شهری زنجان کافی نیست

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان گفت: ۲ سال قبل و طبق مصوبه‌ای ردیف خاصی به مبلغ بیش از ۲ میلیارد ریال برای موضوع مناسب سازی معابر عمومی اختصاص یافت که کافی نبود و تحقق این مهم در سال جاری می‌تواند بخشی از مشکلات و کمک حال دستگاه‌های اجرایی استان در رفع مشکلات پیش آمده باشد.

اسرافیل نیازی روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان زنجان افزود: عدم اجازه دستگاه‌های اجرایی استان برای بازرسی نحوه مناسب سازی کار شایسته ای نیست و بر این اساس سال گذشته طی ارزیابی انجام گرفته از ۵۱ دستگاه اجرایی استان و خروجی حاصل شده مربوط به مناسب سازی توسط تیم بازرسان بود.

وی اظهار داشت: طبق آئین نامه ابلاغی، اعضای اصلی ستاد مکلف به حضور در جلسه ستاد بوده و اگر مطلب، موضوع مرتبطی با دستگاه اجرایی مطرح می‌شود، مسئول مربوطه باید در جلسه حضور داشته باشد.

نیازی افزود: نبود حضورر سانه ملی در این جلسه جای سوال دارد در حالی که با پوشش خبری و نقدها می‌تواند به تبیین مسائل پرداخته و در راستای رفع مشکلات این بخش گام جدی تری را بردارد.

وی اضافه کرد: مناسب سازی اماکن توریستی و تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد و علاوه بر آن، مساجد نیز از جمله مکان‌هایی مهم در این بخش محسوب می‌شود که در جلسه‌ای مقرر شد که اداره اوقاف و امور خیریه با احصای شرایط نسبت به بررسی اجرای این مهم اهتمام کنند.

این مسئول ادامه داد: با اجرای این کار می‌توان تعداد مساجد قابلیت اجرای مناسب سازی را احصا کرد د، زیرا پاسخگوی مشکلات هدف بوده و پیگیری لازم نیز انجام می‌گیرد.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان گفت: موضوع مناسب سازی در روستاها نیز با همکاری، دهیاری‌ها مکلف به انجام این مهم شده‌اند و اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی در ادامه به ضرورت حضور مدیران در این جلسه ا تاکید کرد و گفت که این موضوع چندان خوشایند نیست و حضور خود آنان به تاکید خود استاندار زنجان می‌تواند خروجی بهتری در این نوع جلسات به دنبال دشته و عملیاتی کردن مصوبات نیز بهتر محقق می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: بند هشت تبصره ماده واحده قانون بودجه سال جاری به موضوع مناسب پرداخته و عنوان شده که راه و شهر سازی و شهرداری مکلف است که علائم و نشانه‌های تابلوهای هشدار دهنده در تمامی مکان‌ها اقدام کنند و این موضوع اهمیت صد چندانی دارد.

۹۶۴۶/ ۸۰۶۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha