۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83352741
T T
۰ نفر
معاون فرماندار آستارا ساماندهی جایگاه دفن زباله را خواستار شد

آستارا - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا بر ساماندهی جایگاه دفن زباله این شهرستان برای مقابله با آلایندگی آن در نوار ساحلی و حفظ بهداشت محیط تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا کامبیز لقمانی مقدم عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در فرمانداری آستارا افزود: شهرداری و دستگاه‌های متولی باید با تأمین اعتبار لازم به ساماندهی جایگاه دفن زباله اقدام کنند و در غیر این صورت، طبیعت در ۱۰ سال آینده با خطرات جبران ناپذیر مواجه خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در آستارا رضایت بخش است اما در شهر لوندویل اجرا نمی‌شود و شهرداری در این راستا برنامه ریزی کند.

وی بیان کرد: زباله‌های عفونی نظیر سرسوزن، تیغ جراحی، پانسمان و ضایعات دارویی مطب‌ها و درمانگاه‌ها جمع آوری و به صورت اصولی دفن شود تا خاطر آلودگی بیولوژیکی، باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها رفع شود.

لقمانی مقدم افزود: حاشیه جاده‌ها با همکاری بخشداری ها، دهیاری‌ها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاکسازی شود و برای دستیابی به محیط زیست پایدار در کنار توسعه و بهره مندی از ظرفیت‌های گردشگری، باید آموزش‌های عمومی و گفتمان آن فراگیر شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم گفت: ضلع غربی بلوار سفیر امید، بخشی از روستاهای عنبران و سیبلی محل انباشت زباله است و پاکسازی آنها در دستور کار قرار دارد و ساکنان آنها نیز به محیط زیست بیشتر اهمیت بدهند.

مصطفی فلاح اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا علاوه بر شهر آستارا در روستاهای حیران، ویرمونی، چلوند و کانرود نیز اجرا می‌شود و حضور فعالان زیست محیطی، تقویت تشکل‌های مردمی و تعامل مردم و مسئولان در حفاظت محیط زیست نقش محوری دارد.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و در این شهرستان روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می‌شود.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴/‏۲۰۰۷

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha