۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 83352048
T T
۲ نفر

تماشاگرانی در شان پایتخت والیبال آسیا

۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۹
کد خبر: 83352048
تماشاگرانی در شان پایتخت والیبال آسیا

ارومیه- ایرنا- تماشاگرانی که همچون والیبال ارومیه حرفه ای هستند طی رقابت های هفته سوم لیگ ملت ها به سالن غدیر در «شهر عشاق والیبال» می آیند تا ستاره های توپ و تور جهان را تشویق کنند و فرهنگ غنی خود را از طریق اخبار و شبکه های تلویزیونی به خانه های میلیون ها نفر در اقصی نقاط جهان برسانند.

به گزارش ایرنا تماشاگران ارومیه‌ای سابقه درخشانی برای حضور در سالن‌های ورزشی و تشویق تیم‌های والیبال دارند و لقب «شهر عشاق والیبال» که از سوی فدراسیون جهانی در سال ۱۳۹۲ به ارومیه اطلاق شده است را با خود یدک می کشند؛ شهری که در کوچه پس کوچه‌ها و حتی دور افتاده‌ترین روستاهای آن عشق به والیبال موج می‌زند.
قابلیت‌های والیبال این شهر با حمایت‌های نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی طی امسال و با میزبانی از لیگ ملت‌های والیبال بارور می‌شود قابلیت‌های والیبال این شهر با پیگیری‌ها و حمایت‌های نماینده عالی دولت در آذربایجان غربی و سایر مسئولان استانی طی امسال و با میزبانی از لیگ ملت‌های والیبال بارور می‌شود و بسیاری از پیشکسوتان والیبال و کارشناسان این میزبانی را فرصتی برای توسعه ارومیه به شمار می‌آورند و تکرار آن را در گرو رفتارهای حرفه‌ای تماشاگران و برگزاری مطلوب مسابقه‌ها می‌دانند.

‌یدالله کارگرپیشه، کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران معتقد است که تماشاگران ارومیه همواره به تشویق جوانمردانه معروف هستند و نباید اجازه دهند این پیشینه درخشان به دنبال برخی رفتارهای غیرورزشی خدشه دار شود.
وی ادامه داد: در این میان نقش لیدرها در هدایت و همسوسازی تماشاگران بسیار مهم است و مسئولان برگزارکننده باید با برگزاری جلسات هم اندیشی، هماهنگی‌های لازم با لیدرها را افزایش دهند.
پیشکسوت والیبال ایران با اظهار تأسف از اینکه طی چند سال شاهد برخی رفتارهای غیرورزشی از سوی تماشاگران در جریان مسابقات داخلی در سایر شهرها بوده‌ایم، گفت: شهر ارومیه مهد والیبال ایران است و شایسته فراخوانده شدن به کمیته انضباطی نیست.
کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: هواداران ارومیه‌ای عاشق والیبال هستند و این رشته ورزشی را جزئی از زندگی و فرهنگ خود می‌دانند.
سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران اضافه کرد: والیبال ارومیه از نظر تعداد بازیکن ملی پوش، حضور در لیگ برتر کشور، تعداد تماشاگران مشتاق و سابقه تیم داری جایگاه خاصی در سطح ایران دارد اما ورزش حرفه‌ای با رفتار حرفه‌ای تماشاگران تکمیل می‌شود.
کارگرپیشه افزود: روحیه بخشی به بازیکنان خودی و رعایت اصول جوانمردی در نحوه تشویق کردن یکی از مهمترین فاکتورهای کسب موفقیت تیم ملی ایران در این رقابت هاست و توهین کردن به بازیکنان حریف راه صحیحی برای کسب پیروزی نیست؛ این عمل حتی اگر به نتیجه منجر شود نیز هیچ لذتی در پی نخواهد داشت زیرا ورزش پاک یکی از شعارهای جهانی است که باید مورد احترام قرار گیرد.
ضرورت داشتن نگاه ملی به میزبانی ارومیه در لیگ ملت‌های والیبال کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز مهمترین موضوع برای موفقیت در حفظ و استمرار این میزبانی را داشتن نگاه ملی به این مسابقات دانست و گفت: باید از رویکردهای محلی خُرد پرهیز کنیم و نگاه ملی به این رویداد ورزشی داشته باشیم‌.
هوشنگ عطاپور افزود: یکی از مهمترین نقاط قوت ما همین توجه به استاندارهای فدراسیون جهانی والیبال در میزبانی و حمایت و طرفداری از تیم‌های ملی است.
وی با تاکید بر اینکه دنیای ورزش، دنیای عاری از موضوعات حاشیه‌ای است، بیان کرد: ورزش راهی برای گفت و گو، تعامل و دوستی و وحدت بین ملت هاست به همین دلیل روح حاکم بر ورزش‌های بین المللی حمایت از تیم ملی و احترام به دیگر تیم هاست.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود تماشاگران ارومیه‌ای به حساسیت‌های خاص این مسابقات توجه بکنند و ضمن رعایت استانداردهای بین المللی، تیم ملی کشورمان را تشویق و حمایت کنند.
وی بیان کرد: تیم ملی ایران در سالن غدیر ارومیه به مصاف سایر کشورها خواهد رفت و هر نوع شیوه دیگر در میزبانی و حمایت می‌تواند اعتبار میزبانی ما را مخدوش و تکرار میزبانی را با خطر مواجه کند.
وی با تاکید بر اینکه همه علاقه مندان به ورزش و توسعه استان از هر قوم و مذهبی باید آرزوی موفقیت تیم ملی ایران و توسعه آذربایجان غربی را داشته باشند، اظهار داشت: آذربایجانی‌ها در ادوار گوناگون تاریخ ایران به وطن دوستی و غیرت و جوانمردی شهرت داشته اند و باید به حساسیت این مسابقات واقف باشند.
وی اضافه کرد: تضمین موفقیت ما در حفظ وحدت و همدلی در حمایت از تیم ملی کشورمان با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و ورود هر نوع حواشی به این مسابقات می‌تواند چهره‌ای نازیبا از آذربایجان غربی و شهر فرهنگی ارومیه در سطح ملی و بین المللی برجا بگذارد.
وی تصریح کرد: در این چند روز ارومیه و تماشاگران حاضر در سالن برگزاری، سوار بر امواج تلویزیونی میهمان خانه‌های بسیاری از ملت‌ها در سطح دنیا خواهند بود و چه بهتر چهره‌ای دیدنی و تماشایی از خود در ذهن جهانیان برجا بگذارند.
وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم با استفاده از کلیه ظرفیت‌های مدیریتی، انسانی و فرهنگی خود چهره‌ای توانمند و یکپارچه از خود به یادگار بگذاریم؛ قاعدتاً در سال‌های آتی نیز می‌توانیم میزبان ثابت این مسابقات بین المللی باشیم‌.
وی اضافه کرد: تکرار برگزاری این مسابقات در ارومیه و آذربایجان غربی می‌تواند فرصت‌های اقتصادی، گردشگری، سرمایه گذاری و توسعه‌ای شبیه گوانجو چین یا سوچی روسیه برای ما به ارمغان بیاورد.
برگزاری مسابقات بین المللی والیبال در ارومیه که مهد والیبال ایران است یک رویداد بسیار مهم ورزشی، فرهنگی و اقتصادی بوده و در قرن حاضر مسابقات ورزشی به ویژه در معیار و مقیاس‌های بین المللی فرصت اقتصادی برای توسعه مناطق و کشورهاست.
به گزارش ایرنا فردا، جمعه هفته سوم این رقابت‌ها در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه کلید می‌خورد و بسیاری از مردم جهان از تلویزیون به تماشای این رویداد و رفتارهای تماشاگران می‌نشینند و در لابلای این رویداد بین المللی نیز با قابلیت‌های ملی پوشان ارومیه تیم ایران و ظرفیت‌های این شهر آشنا می‌شوند.
تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران / چهارشنبه شب / برای شرکت در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با استقبال پرشور «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان غربی، مسؤولان استانی و تماشاگران وارد ارومیه شد؛ در بدو ورود این تیم، صدها نفر از ارومیه‌ای ها با شعارهای والیبالی به استقبال اعضا رفتند و ورود آنان را خوشامد گفتند.
تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران از جمعه این هفته تا یکشنبه آینده در قالب هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال به مصاف تیم‌های کانادا، لهستان و روسیه می‌رود.
سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی و محمدرضا حضرت پور چهار ارومیه‌ای فهرست ۱۴ نفری تیم ملی ایران برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال هستند.
امروز / پنجشنبه / تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها به ویژه ایران در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه تمرین می‌کنند.
این رویداد ورزشی با حال و هوای متفاوتی در ارومیه دنبال می‌شود زیرا این شهر از یک سو برای نخستین بار تعدادی از این رقابت‌های مهم بین المللی را میزبانی می‌کند و از سوی دیگر مردم علاقه مند این شهر به رشته والیبال با حساسیت بالا درخشش بازیکنان ملی پوش ارومیه‌ای را دنبال می‌کنند.
موضوع میزبانی شهر ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در اواخر سال گذشته تصویب و نهایی شد و نخستین گام‌ها برای میزبانی باشکوه و بدون مشکل در این خصوص طی این مدت برداشته شد تا نام ارومیه در تاریخ این رقابت‌ها به یادگار بماند.
طی سال‌های گذشته تنها تهران به لحاظ شرایط فنی و استانداردهای برگزاری مسابقات، استحقاق میزبانی رقابت‌های بین المللی از جمله در حوزه والیبال را داشت و در چنین شرایطی ارومیه نخستین شهر به جز پایتخت به شمار می‌رود که لیگ ملت‌های والیبال را میزبانی خواهد کرد.
میزبانی شایسته این شهر در رقابت‌های موسوم به «AVC CUP » طی سال ۱۳۸۹ خاطره خوبی در ذهن والیبال دوستان آسیایی، ایرانی و ارومیه‌ای برجا گذاشت که همین امر تجربه بسیار خوبی برای رقابت‌های بزرگ‌تری چون لیگ ملت‌های والیبال محسوب می‌شود.
پس از آن نیز رقابت‌های آسیایی دیگری به میزبانی ارومیه برگزار شد که این شهر والیبال خیز با روسفیدی از آن بیرون آمد و نام پایتخت والیبال آسیا برای این شهر تبلور یافت.
۷۱۵۶/۳۰۷۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha