۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1361
کد خبر: 83351963
T T
۰ نفر
بانک مرکزی نگرش مثبت به حل مشکلات تولیدکنندگان دارد

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان با بیان اینکه تولیدکنندگان نگران مشکلات خود نباشند، گفت: طی جلسه‌ای که با بانک مرکزی داشتیم اعلام کردند با نگرش مثبت در جهت حل مشکلات پیش خواهیم رفت.

عباس رضایی روز پنجشنبه در هفتاد و پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در اتاق بازرگانی افزود: گاهی برخی مشکلات بر سر راه تولیدکنندگان با توجه به شرایط روز رخ می‌دهد اما با تمام توان در جهت حل آن تلاش می‌کنیم.

استاندار اصفهان از احیای هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات شهرداری‌های استان خبر داد.

همچنین محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: حل مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در جهت منویات رهبری و رونق تولید و حمایت همه جانبه در چارچوب مقررات صورت می‌گیرد.

ابلاغ وام ۲۲ درصد توسط رئیس جمهور برای حمایت از تولید

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون کسب و کار یکی از مهم‌ترین تأکیدات اخیر رهبری بود، گفت: مهم‌ترین مشکل در مباحث اقتصادی عدم اجرای قانون کسب و کار و توقف این قانون بوده است.

حمیدرضا فولادگر افزود: مسائل و تحریم‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت اما مسائل ساختاری هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین از ابلاغ وام حداکثر ۲۲ درصد برای حمایت از تولید داخل توسط رئیس جمهور خبر داد و بیان کرد: این مهم شرایط خوبی را برای تولیدکنندگان فراهم می‌آورد.

فولادگر ادامه داد: همچنین سامانه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی می‌شود تا تولیدکنندگان، پیمانکاران و تمامی توانمندان برای اجرای طرح‌های خود در این سامانه ثبت کنند و نیازها توسط چهار گروه ذیربط در جهت تأمین کالا عملیاتی شود.

وی با اشاره به مزایای ابلاغ وام در جهت حمایت از تولید داخل تصریح کرد: حق بیمه و معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان از جمله مزایای این مهم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس همچنین از قانون افزایش اختیار قانون به ستاد تسهیل استان‌ها خبر داد و بیان کرد: ستاد تسهیل استان می‌تواند کمک و حمایت‌های بیشتری به واحدهای تولیدی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، بررسی پیشنهادات کمیته کارشناسی شورا در خصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات در سال ۹۷ به چرخه اقتصادی بررسی شده و در جلسه مورخ ۱۱ اردیبهشت جاری مصوب گردید، بررسی پیشنهاد کمیته کارشناسی شورا درخصوص مالیات بر عملکرد شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی بررسی شده در جلسه مورخ ۱۵ اردیبهشت جاری و گزارش اجرای مصوبات شورا مرتبط با مشکلات واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی از جمله دستور کار هفتاد و پنجمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی بود.

در استان اصفهان افزون ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

/ ‏۶۰۲۶/‏۹۹۱۳/

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha