۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 83350715
T T
۰ نفر
شینهوا: آبه در تهران، ایران را به ماندن در برجام دعوت می کند

پکن- ایرنا- خبرگزاری رسمی چین با اشاره به خروج ترامپ از برجام و اعمال مجدد تحریم‌های ایران توسط ترامپ گزارش کرد: ژاپن اگرچه عضو این توافق نیست اما همیشه از آن حمایت کرده است و آبه نیز در سفر به تهران قصد دارد از تهران بخواهد که در برجام بماند.

شینهوا روز چهارشنبه در گزارشی با اشاره به آغاز سفر دو روزه " شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن به تهران نوشت، آبه با هدف کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و خلیج فارس راهی ایران شده است.
این خبرگزاری با اشاره به ایجاد تنش‌ها توسط آمریکا در منطقه از طریق اعزام ناو هواپیما بر و بمب افکن نوشت: جدا از این، ترامپ با هدف فشار بر ایران، معافیت‌های نفتی را که برای ۶ کشور در نظر گرفته بود تمدید نکرد.
گزارش می‌افزاید: نخست وزیر ژاپن با توجه به روابط تاریخی و دوستانه کشورش با ایران، باور دارد که می‌تواند به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند.
شینهوا می‌گوید بعد از دیدار " تاکئو فوکودا" از ایران در سال ۱۹۷۸، آبه اولین نخست وزیر ژاپن است که به تهران سفر می‌کند.
گزارش می‌افزاید: همزمان با افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، آبه تلاش می‌کند تا دو کشور را به گفت و گو دعوت کند موضوعی که آمریکا گفته است آماده انجام آن است ولی تهران همچنان روی خوش نشان نداده است.
شینهوا می‌نویسد آبه برای سفر به ایران و مذاکره با تهران، موافقت ترامپ را اخذ کرده است ترامپ زمانی که در توکیو بود در این مورد با آبه صحبت کرده است.
گزارش با اشاره به اینکه ایران دستکم ۵ درصد نفت مورد نیاز ژاپن را تأمین می‌کند نوشته است این سفر از این جهت که آبه بتواند انرژی مورد نیاز ژاپن را تأمین کند برای توکیو مهم است.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در صدر یک هیأت سیاسی و دیپلماتیک برای دیدار و گفت و گو با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران، ساعتی پیش وارد تهران شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha