۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۲۶
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83346273
T T
۰ نفر
مدیران و کارشناسان متخلف در حوزه اشتغال به تخلفات اداری معرفی می شوند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال وبختیاری با تاکید بر انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی گفت: با اثبات این انحرافات در پرداخت تسهلات اشتغال مدیر دستگاه متولی به تخلفات اداری معرفی می شود.

اقبال عباسی یکشنبه شب در دومین کارگروه اشتغال استان با تاکید بر بالا بودن نرخ بیکاری در استان افزود: در صورت جذب نشدن تسهیلات اشتغال از سوی دستگاه‌های حمایتی و متولی امر اشتغال مازاد سهمیه آنها به دستگاه‌های متولی دیگر داده می‌شود.


وی بر جذب کامل تسهیلات و سرمایه در گردش در راستای اشتغال از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد و گفت: باید یک راهکار قانونی برای این امر در نظر گرفته شود.


وی اظهار داشت: در حوزه جذب نشدن تسهیلات اشتغال و همچنین انحراف در پرداخت تسهیلات اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی باید پاسخگو بر نحو نظارت و یا عدم نظارت بر پرداخت تسهیلات باشد.


استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: برای نظارت بیشتر بر پرداخت تسهلات اشتغالزایی باید لیست بیمه، تسهیلات پرداختی و اشتغال ایجاد شده با همدیگر همخوانی و مطابقت داشته باشد و در صورت عدم مغایرت و مدیر و یا کارشناسی که طرح را معرفی کرده و نظارت نداشته به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.


وی با بیان اینکه در استان چهارمحال وبختیاری بیشترین کاهش نرخ بیکاری وجود دارد، افزود: رتبه بیکاری این استان تغییر چندانی نداشته است که این امر نیاز به بازنگری و بررسی بیشتر دارد.


عباسی افزود: اجرای برنامه عملیاتی از سوی دستگاه‌های اجرایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت معدن و تجارت یک راهکار برای رفع بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال است.


عباسی افزود: برنامه‌های ارائه شده در حوزه اشتغال نباید در حد ارائه گزارش باقی بمانند بلکه باید در اسرع وقت این برنامه‌ها عملیاتی و اجرایی شوند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست افزود: تاکنون ۴۲۳ میلیارد تومان طرح اشتغالزایی برای پرداخت تسهیلات در سامانه بانک‌ها ثبت شده که تعدادی از این طرح‌ها به دلیل عدم مراجعه متقاضی عدم تائید وثایق و نداشتن توجیه فنی و اقتصادی طرح توسط بانک‌های عامل به دستگاه‌های متولی بازگردانده شده است.


حفیظ الله فاضلی افزود: در بحث اشتغال روستایی و عشایری نیز ۱۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات اختصاص داده شده و یکهزار و ۹۵۰ پرونده به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معرفی و از تهسیلات بهره مند شدند.


وی گفت: در حوزه اشتغال خانگی نیز ۳۹۳ میلیارد تومان به بانک‌های عامل اختصاص داده شده که تاکنون ۲۸۸ میلیارد تومان برای پرداخت به متقاضیان مصوب شده است.


معاون سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست افزود: مبنای آمار ارائه شده در نرخ بیکاری و اشتغال در سطح کشور مرکز آمار ایران است و همه ملزم به رعایت و ارائه این گزارشات هستیم.


علیرضا شجاعی با تاکید براینکه براساس این آمار استان چهارمحال وبختیاری بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در بین سایر استان‌ها داشته است، افزود: رابطه بین نرخ بیکاری و رتبه بیکاری معنادار و مستقیم نیست و براساس شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار می گردد.


وی گفت: رتبه بیکاری در استان در فصل‌های مختلف متفاوت است و پیش بینی می‌شود در سالجاری شاهد کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری باشیم.


رئیس سازمان برنامه و بودجه استان چهارمحال وبختیاری نیز دراین نشست با بیان اینکه براساس آمار نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است، افزود: مبنای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در استان آئین نامه و دستور العمل هاست و دستگاه‌های موظف هستند سیاستهای بازار کار را دنبال کنند.


طهمورث الیاسی افزود: سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۳ درصد کاهش داشت.


۷۳۶۲/‏۶۰۲۱

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha