۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۹
کد خبر: 83345973
T T
۰ نفر
۴۰۰ مجموعه استارتاپی، شتابدهنده و شرکت دانش‌بنیان زیر سقف اینوتکس ۲۰۱۹

تهران- ایرنا- دبیر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری ( اینوتکس ۲۰۱۹) گفت: این دوره از نمایشگاه با شعار اکوسیستم فناوری و نوآوری زیر یک سقف با حضور ۴۰۰ مجموعه استارتاپی، شتابدهنده و شرکت دانش‌بنیان آغاز بکار کرده است.

اکبر قنبرپور روز یکشنبه در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس ۲۰۱۹) با اشاره به تاریخچه برگزاری این نمایشگاه افزود: خاستگاه این نمایشگاه در پارک فناوری پردیس بوده و با اکوسیستم ایجاد شده درپارک فناوری پردیس ۱۴۲۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ در آن مستقر شده است.



وی بیان کرد: در حال حاضر این پارک در فضایی بالغ بر ۶۰ هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه بر ۱۴۲۰ شرکت مستقر در این پارک، ۲۵۰ شرکت در شتاب دهنده‌های وابسته به این پارک مستقر شده‌اند.



قنبرپور افزود: فروش محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پارک فناوری در سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است. همچنین ۱۷ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پارک صورت گرفته و نیز ۱۵۰ میلیون یورو صادرات شرکت‌های دانش بنیان این پارک در سال گذشته بوده است.



دبیر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری با اشاره به آغاز فعالیت این نمایشگاه، اظهار کرد: اینوتکس محلی برای گردهمایی تمامی اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور است و رویدادی برای ملاقات متخصصین، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران به شمار می‌رود. در این دوره از نمایشگاه که با شعار "اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف" برگزار شده، قرار است بیش از ۴۰۰ شرکت، استارتاپ و سرمایه‌گذار گرد هم آیند و بیش از ۴۰۰ جلسه تعاملات کسب و کار ایجاد شود.



وی سرمایه‌گذاری، مشارکت و همکاری و تولید محتوا را سه هدف اصلی این نمایشگاه نام برد و ادامه داد: هشتمین دوره این نمایشگاه دارای بخش‌هایی چون بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی، کافه سرمایه و پاویون مشاوران است.



وی اینوتکس استیج را از جمله رویدادهای این دوره از نمایشگاه نام برد و یادآور شد: در این رویداد سخنرانی‌های الهام‌بخش توسط افراد شناخته‌شده و تأثیرگذار داخلی و بین‌المللی، پنل‌های داغ بررسی فرصت‌ها و چالش‌های آن برگزار می‌شود و در رویداد نوآوری نوآورانه این نمایشگاه نیز ایده‌های دانشجویان و افراد نوآور دریافت خواهد شد. همچنین دراین دوره از نمایشگاه اپلیکیشن نمایشگاه برای بازدید کنندگان راه اندازی شده است و بازدید کنندگان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن شرکت کنندگان در این نمایشگاه را رصد کنند.



هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری از امروز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران به مدت چهار روز آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه ۲۲ خرداد فعالیت خواهد داشت.



علمی ** ۹۳۴۰**۱۴۸۵




۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha