۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83341848
T T
۰ نفر

هوای تهران سالم است

۱۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83341848
هوای تهران سالم است

تهران- ایرنا- کیفیت هوای تهران امروز (چهار شنبه) با کاهش هفت واحدی غلظت آلاینده های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص ۶۳ در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش روز سه شنبه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکیست: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۱ امروز از ۷۰ به ۶۳ کاهش داشته است.


در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۵۰ به ۴۶ کاهش و آلاینده منوکسیدکربن از ۲۶ به ۲۸ افزایش یافته است.
بر این اساس، ایستگاه‌های پارک سلامت (منطقه ۱۷)، شریف (منطقه ۲) و پارک قائم (منطقه ۱۸) به ترتیب با شاخص های عددی ۸۹، ۸۷ و ۸۱ بیشترین میزان آلایندگی مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته را داشته اند.
همچنین ایستگاه‌های شهرداری (منطقه دو)، پونک (منطقه ۵) و ستاد بحران (منطقه ۷) با شاخص های عددی ۳۶، ۴۴ و ۴۷ پاک ترین مناطق در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.


شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».


تهرام/‌۷۲۴۷/‌۶۰۰۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha