۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۳
کد خبر: 83337786
T T
۰ نفر
دانشگاه های علم و صنعت و جیائوتنگ چین تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

تهران - ایرنا - دانشگاه های علم و صنعت ایران و جیائوتنگ چین در زمینه حمل و نقل، مهندسی کامپیوتر، مخابرات، مکانیک و مهندسی مواد تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علم و صنعت ایران، شهریار شاه حسینی، معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت در این باره گفت: این دانشگاه قطب حمل و نقل دانشگاهی کشور است.


وی افزود: دانشگاه علم و صنعت فعالیت‌های بین المللی مناسبی در زمینه حمل و نقل در مجلات و قطب‌های علمی دارد و طرح‌های کلان ملی طراحی قطار سریع السیر، طراحی پلتفرم خودروی کلاس B و طراحی موتور هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره در زمینه حمل و نقل در این دانشگاه در حال اجراست.


معاون بین الملل دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد که این دانشگاه با قدرت، تولید محصولات علمی در زمینه علم و فناوری را در بالاترین سطح در کشور با تقویت دانشکده‌های مهندسی و دنبال کردن همکاری‌های علمی بین المللی با دانشگاه‌ها، مؤسسه های تخصصی و مراکز تحقیقاتی جهان پی گیری می‌کند.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران نقطه کانونی ارتباط دانشگاه‌های کشور با کشور آلمان است، افزود: در زمینه همکاری علمی این دانشگاه با دیگر کشورها نیز میز ارتباطات داریم که میز ارتباط با کشور چین از آن جمله است.
شاه حسینی در ادامه با اشاره به انعقاد ۹۰ تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با کشورهای دیگر، گفت: دانشگاه علم و صنعت ایران، در زمینه فعال سازی تفاهم نامه‌های همکاری، رتبه نخست کشور را دارد و آمار نسبت تفاهم نامه‌های فعال به کل تفاهم نامه‌ها، نشان می‌دهد تا چه حد در اجرای تفاهم نامه‌های همکاری جدی هستیم.
وی اولویت‌های دانشگاه علم و صنعت برای همکاری با دانشگاه جیائوتنگ چین را پرداخت به موضوع حمل و نقل و سپس مهندسی کامپیوتر، مخابرات، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و نفت و گاز اعلام کرد.


شاه حسینی ، تبادل استاد بین دو دانشگاه، برنامه ریزی برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، همکاری در برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های بین المللی، تبادل دانشجو و فرصت مطالعاتی متقابل را نیز به عنوان زمینه‌های همکاری مشترک، پیشنهاد کرد.



** تأسیس دانشکده کنفسیوس در دانشگاه علم و صنعت


در ادامه نشست، اعضای هیأت چینی به معرفی دانشکده‌های خود پرداختند. هیأت چینی ضمن ابراز تمایل به ایجاد همکاری با دانشگاه علم و صنعت ایران، تأسیس دانشکده کنفسیوس در دانشگاه علم و صنعت ایران را پیشنهاد کرد و بر همکاری در حوزه راه آهن تاکید کرد. همچنین از ریاست دانشگاه برای بازدید از دانشگاه East China Jiaotong دعوت به عمل آمد.
جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت هم در سخنانی خاطرنشان کرد: با توجه به انعقاد قرارداد در خصوص راه آهن سریع السیر بین دولت‌های ایران و چین، به نظر می‌رسد دانشگاه‌های دو کشور می‌توانند در جهت اجرایی شدن آن نقش آفرینی کنند.


وی ضمن معرفی دانشکده مهندسی راه آهن و گرایش‌های آن، گفت: در دانشگاه علم و صنعت ایران دانشکده‌های دیگری از جمله مهندسی عمران و مهندسی مکانیک با قدمت طولانی و رتبه‌های خوب در نظام‌های رتبه بندی‌های بین المللی، در حوزه حمل و نقل فعال هستند و در کنار اینها، در زمینه حمل و نقل پژوهشکده‌ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های تخصصی نیز داریم.


ذاکری افزود: با توجه به پروژه One Role One Belt دولت چین که در ادامه طرح جاده ابریشم تعریف شده است، تمایل داریم در مباحث حمل و نقل و مباحث بنیادین آن همکاری مشترک داشته باشیم. همچنین با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، زمینه همکاری برای فرصت‌های مطالعاتی و استفاده متقابل از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها فراهم است و دانشگاه علم و صنعت برای مبادله دانشجو و دانشجوی مشترک اعلام آمادگی دارد.


در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه توسط رئیس دانشگاه علم و صنعت و Ming رئیس دانشگاه East China Jiaotong امضا شد.
هیأت چینی  شامل رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده فوق لیسانس، رئیس دانشکده زبان خارجی، رئیس دانشکده تعمیر ماشین آلات و رئیس دانشکده بین الملل دانشگاه East China Jiaotong هستند.


دانام **۹۴۶۵** 1200

اخبار مرتبط