۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83337572
T T
۰ نفر

۲۵۰۰ زندانی مهریه در کشور وجود دارد

۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83337572
۲۵۰۰ زندانی مهریه در کشور وجود دارد

بوشهر- ایرنا- معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: ۲هزار و ۵۰۰ مرد به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در کشور زندانی هستند.

روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر روز یکشنبه به نقل از کریم احسانی افزود: خانواده‌ها در زمان ازدواج مهریه‌های بالا تعیین می کنند و با پیروی از ضرب المثل "کی داده کی گرفته" و بدون توجه به عندالمطالبه بودن مهریه در زمان تقاضای زوجه یا طلاق امکان پرداخت ندارند.


وی اضافه کرد: برطرف کردن این مشکل نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در خانواده‌ها برای تعیین مهریه‌های معقول است و با رویکرد رئیس قوه قضائیه قرار است پرونده زندانیان ناتوان از پرداخت مهریه مورد بررسی دوباره قرار گیرد که می‌تواند به کاهش شمار زندانیان منجر شود.


معاون اجرایی ستاد دیه کشور ادامه داد: بخش دیگری از زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به سوانح رانندگی است که با اجباری شدن بیمه شخص ثالت، شمار این زندانیان کمتر شده، ولی همچنان سالانه در کشور ۱۱۷ هزار نفر از هموطنان در تصادف های رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و ۲ برابر همین آمار هم مصدوم می‌شوند.


احسانی، ترویج تعیین مهریه معقول، رعایت ایمنی کارگاهی و مقررات راهنمایی و رانندگی را از راهکارهای کاهش شمار زندانیان جرایم غیرعمد دانست و خواستار کمک صداوسیما و رسانه‌ها در فرهنگ سازی این مقوله‌ها شد.


معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: امسال تاکنون بیش از ۳۰ جشن گلریزان در سطح کشور برگزار شده و زمینه آزادی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ زندانی فراهم شده است.


احسانی گفت: بدهی این افراد ۱۶ هزار میلیارد ریال است که با کمک اعضای ستادهای دیه و مددکاران زندان، ۴۸ درصد این رقم معادل هفت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال را شاکیان گذشت کرده‌اند.


رئیس ستاد دیه استان بوشهر گفت: در جشن گلریزان بوشهر ۳۰ زندانی جرایم غیر عمد شامل ۲۳ نفر محکومیت مالی و هفت نفر محکومیت مهریه با ۱۲۰ میلیارد ریال بدهی آزاد شدند.


سید اسماعیل موسوی بیان کرد: از این میزان ۹۵ میلیارد ریال از سوی شوراهای حل اختلاف از شکات رضایت و گذشت گرفته شد و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار قسط بندی و هشت میلیارد ریال آن را خیران پرداخت کردند.


وی ادامه داد: با توجه به آزادی ۳۰ زندانی در مراسم گلریزان بوشهر، شمار زندانیان جرایم غیرعمد در استان به ۹۲ نفر رسیده که امیدواریم تا پایان ماه رمضان و ماه‌های آینده زمینه بازگشت گروه بیشتری از این زندانیان به کانون گرم خانواده فراهم شود.


۶۰۴۷/‏۶۰۴۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha