۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83333548
T T
۰ نفر
طرح بازچرخانی آب در ۲۰ روستای سمنان اجرا می شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: طرح بازچرخانی و توسعه فاضلاب به منظور اصلاح الگوی مصرف در ۲۰ روستای استان سمنان انجام می شود.

منصور کشاورزیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح های مطالعاتی اجرای این طرح در دست اقدام است و به محض پایان آن برای اجرای بازچرخانی آب در تعدادی از روستاهای استان اقدام می شود.


وی خاطر نشان کرد: رویه سنتی تولید آب در مناطق روستایی استان سمنان باید کنار گذاشته شود و برای رفع چالش کم آبی در روستاهای استان از روش بازچرخانی استفاده می شود.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با بیان اینکه دست کم ۳۰ درصد از لوله های شبکه انتقال و توزیع آب بخش روستایی استان سمنان نیازمند بازسازی است، گفت: رفع این چالش نیازمند عزم ملی و تخصیص اعتبار است.


کشاورزیان ادامه داد: به دلیل افزایش نرخ ارز در یکسال گذشته، خرید تجهیزات برای بازسازی لوله های انتقال و شبکه فاضلاب با کندی انجام می شود، اما شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان با وجود محدودیت های اعتباری، برای خدمت رسانی به روستاییان استان مشکلی ندارد.


وی اضافه کرد: یکی از دلایل افزایش مصرف آب در روستاهای سمنان تامین آب دام و عشایر از آب آشامیدنی است که با توجه به شغل دامداری این افراد شرکت آب و فاضلاب روستایی مانع تامین آب دام روستاییان نمی شود.


کشاورزیان تصریح کرد: در سال ۹۲ به بیش از ۵۰ روستای سمنان با تانکر آبرسانی می شد که با تلاش دولت و حمایت های دستگاه های مربوط این رقم در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: اکنون به ۱۰ روستای سمنان در زمان اوج مصرف با تانکر آبرسانی می شود که با تدوین طرح های مهم آبرسانی برای رفع این چالش در کمترین زمان ممکن اقدام خواهد شد.


به گزارش ایرنا، از مجموع ۴۰۰ روستای سمنان بیش از ۳۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که با استفاده از ۱۳۳ حلقه چاه، ۹۱ دهنه چشمه و ۱۵ رشته قنات تامین آب می شود.
براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، بیش از ۱۴۲ هزار نفر در مناطق روستایی استان سمنان زندگی می کنند.


۷۳۳۹/۶۱۰۳

سرخط اخبار استان‌ها