۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83374228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفار: آبرسانی با تانکر به روستاهای سمنان به چهار مورد کاهش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: آبرسانی با تانکر به روستاهای این استان از ۱۷ روستا به چهار مورد در سال ۹۸ کاهش یافته است‌.

منصور کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه سال ۹۷ خشک‌ترین سال آبی در سال های گذشته بود، افزود: آبرسانی با تانکر در سال گذشته در ۱۷ روستای استان سمنان انجام می‌گرفت که این مساله در ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۷ روستا بوده است‌.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان رفع مشکل کم آبی در تمام روستاها در دورترین مناطق سمنان است، تصریح کرد: در این سال‌ها با اجرای طرح‌های انتقال، اهداف و برنامه‌های این شرکت به طور مطلوب محقق شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اشاره عوامل آب‌رسانی سیار به روستاهای استان، خاطرنشان کرد: روستاهایی که با تانکر آب‌رسانی می‌شوند فاقد هرگونه منابع آبی پایدار هستند به طوری که در شعاع چند کیلومتری هیچ منبعی وجود ندارد.

آب به حساب نیامده روستایی سمنان ۴۶ درصد است

کشاورزیان اظهارداشت: میزان هدر رفت آب تابعی از نوع تأسیسات شبکه آبرسانی و فرهنگ مصرف مشترکان است.

وی ادامه داد: مقداری از آب به حساب نیامده ناشی از نشت آب، فقدان قرائت کنتور، انشعاب‌های غیر مجاز و امثال آن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با بیان اینکه آب به حساب نیامده در ابتدای سال ۹۲ در این استان ۵۳ درصد بود، یادآور شد: با اقدام های انجام شده در این سال‌ها این مساله به ۴۶ درصد در سال ۹۷ رسید.

وی گفت: هدف گذاری شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان در سال ۹۸، رسیدن به میزان آب به حساب نیامده زیر ۴۵ درصد، در شبکه‌های روستایی این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع، مدیریت فشار در شبکه‌های توزیع، تعویض کنتورهای خراب مشترکین، کنتوردار کردن منابع تولید و ورودی‌های شبکه توزیع، استاندارد سازی انشعابات، جلوگیری از سرریز شدن مخازن و نشت مخازن را از عمده فعالیت‌های مستمر این شرکت برای کاهش میزان آب به حساب نیامده روستایی برشمرد.

آب به حساب نیامده، میزان آبی است که تولید شده ولی برای مصرف آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نشده و در روی قبوض نیز قابل محاسبه نیست.

۲۹۲ روستا با ۱۰۷ هزار و ۴۰۷ نفر جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان سمنان است.

۷۴۰۸/‏۹۸۹۱

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها