۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۰
کد خبر: 83327245
T T
۰ نفر
۲۰۰ بافت تاریخی بیرجند قابل تبدیل به گذر فرهنگی است

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: ۲۰۰ بافت تاریخی در سطح شهر ظرفیت تبدیل به مکان هایی با عنوان گذر فرهنگی را دارند.

به گزارش روز شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند محمدعلی جاوید در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در محل این اداره کل با عنوان «بیرجند در مسیر پایتخت کتاب ایران» افزود: اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد می‌توانیم برای ایجاد گذرهای فرهنگی اقدام کنیم.


وی گفت: این در حالی است که متولی بافت تاریخی شهر، میراث فرهنگی است که شهرداری اعلام آمادگی می‌کند در جلسه مشترکی با حضور شهرداری، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی انجام کار در بافت‌های فرسوده شود.


شهردار بیرجند با اشاره به اینکه قلعه بیرجند فضای بسیار خوبی دارد اضافه کرد: با توجه به اینکه فضاهای متعددی در شهر موجود است می‌بایست برای این مکان‌های فرهنگی برنامه ریزی شود و در پی آن برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در این اماکن برگزار خواهد شد.


وی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه مشترک بین شهرداری بیرجند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به پیشرفت بهتر کار کمک کند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم با اشاره به سبقه فرهنگی و ویژگی‌های منحصر به فرد استان، احداث گذرهای فرهنگی را بستری برای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر استان برشمرد.


ناصر نبی زاده افزود: هدف از گذرهای فرهنگ و هنر، احیای شهرسازی فرهنگ مدار و خارج شدن از فضای بسته و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر است.


وی با اشاره به اینکه بیرجند یکی از شهرهای دارای فرهنگ و تمدن اصیل و قدیمی است، بیان کرد: فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی بسیار غنی است که پرداختن به آن از ضرورت هاست و معتقدیم در این مسیر نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: به طور قطع افتتاح گذر فرهنگ و هنر در استان آغاز پربرکتی برای اقدامات فرهنگی است و بستر مناسبی برای توسعه مشاغل فرهنگی، اوقات فراغت، جاذبه‌های گردشگری و توریستی و از همه مهم‌تر رونق اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد بود.


وی گفت: معرفی بیرجند به عنوان پایتخت کتاب ایران در آینده‌ای نزدیک، نیازمند فعالیت‌های فرهنگی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهر، کمک شهرداری در تبلیغات و فضاسازی و انجام فعالیت‌های خلاقانه در راستای توسعه این فرهنگ است.


۷۵۵۷*۳۰۲۸


اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha