۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83599500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در استان مرکزی فراهم است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زمینه راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در اراک و دیگر شهرستان‌های این استان فراهم است و دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید در این خصوص اقدام کنند.

«بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی،فرهنگی،سلامت،زنان و خانواده استان مرکزیافزود: بازار تاریخی اراک و برخی شهرستان‌های دیگر استان از قبیل شهر تفرش بهترین ظرفیت برای راه‌اندازی گذر فرهنگی و هنری است.

وی ادامه داد: نهادهای مسئول از قبیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ، فرمانداری و اعضای هیات امناء بازار تاریخی اراک باید در یک نشست تخصصی یکی از گذرهای بازار را به عنوان گذر فرهنگی معرفی کرده تا محصولات فرهنگی و هنری شهر اراک در این گذر به معرض فروش گذاشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: گذر فرهنگ و هنر طرحی تازه برای گسترش فضای کسب و کار در این حوزه است و خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از اهداف مهم ایجاد گذر فرهنگ و هنر است .

اکرمی اضافه کرد:حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه‌اندازی کسب و کار فرهنگی، پشتیبانی از کارآفرینی و فعالیت‌های نوآورانه، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی و هنری، افزایش نشاط اجتماعی، کمک به توسعه پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی شهرها از اهداف عمده طرح گذر فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی درخصوص پارک فرهنگی نیز گفت: این مکان نیز با هدف عرضه محصولات فرهنگی و هنری در اراک انجام می‌شود که تا کنون پارک امیرکبیر اراک از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد برای این کار اختصاص یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در خصوص سالمندان و افراد بازنشسته نهادهای دولتی نیز گفت: تمامی نهادهای دولتی وظیفه دارند سالانه ۲ بار نسبت به برگزاری تور اداره گردی با هدف استفاده از تجربیات بازنشستگان اقدام کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha