۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۴
کد خبر: 83324331
T T
۰ نفر
ويژه برنامه هاي سالروز آزادسازي خرمشهر در اروميه اجرا مي شود

اروميه- ايرنا- رييس حوزه هنري آذربايجان غربي گفت: ويژه برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر، هفته اول خرداد در سطح شهر اروميه برگزار مي شود.

احد هوشمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا حفظ آرمان هاي شهدا و گراميداشت ياد و خاطره رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را از اهداف و رسالت هاي حوزه هنري دانست و افزود: «نمايشگاه عكس با موضوع زنان در دفاع مقدس» از برنامه هاي اين حوزه به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر است.
وي ادامه داد: «عصر شعر حماسه خرمشهر»، «ديدار با خانواده شهدا در اروميه» و « نمايشگاه هنر انقلاب با موضوع مقاومت و پايداري» از ديگر برنامه هاي اين حوزه است.
وي گفت: حوزه هنري در يك سال گذشته بيش از 10 عنوان برنامه فرهنگي و هنري را در قالب ويژه برنامه « سلام بر خرمشهر» در مكان‌هاي مختلف فرهنگي، هنري و مذهبي شهرستان اروميه اجرا كرده بود.
به گزارش ايرنا حوزه هنري نهادي است كه در جهت رشد و شكوفايي انديشه و هنر فعاليت مي كند؛ اين حوزه نهادي است فرهنگي و هنري كه از نظر حقوقي مستقل بوده و وابسته به سازمان تبليغات اسلامي مي باشد.
فراهم ساختن زمينه رشد و شكوفايي و گسترش هنر مبتني بر معرفت اسلامي و متعهد به ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، بهره گرفتن از هنر در تبيين و ترويج مباني و ارزش هاي اسلامي و فضائل اخلاقي، تبيين و معرفي وجوه گوناگون و ويژگيهاي ذاتي و فني هنر و ادبيات اسلامي، دفاع از آرمانها و اصول انقلاب اسلامي از طريق شناخت علمي و دقيق جريان‌هاي هنري معارض با تفكر اسلامي و كشف راه‌هاي اصولي مقابله فرهنگي با آنها، ايجاد زمينه رشد استعدادها و خلاقيت‌هاي هنري و ادبي از طريق شناسايي، تربيت، تقويت و معرفي هنرمندان برجسته مسلمان و همچنين ايجاد جريان‌هاي هدايتگر هنري بر بنياد توليد و نمونه آفريني هنري و ادبي از رسالت هاي اين نهاد است.
به گزارش ايرنا سوم خرداد سالروز حماسه هميشه تاريخ ايران، آزادي خرمشهر است؛ عمليات بيت المقدس در 10 ارديبهشت سال 1361 با هدف آزادسازي خرمشهر، پادگان حميديه، جفير، هويزه، حسينيه و بخش هاي ديگري از ميهن اسلامي در سه مرحله آغاز شد و در سوم خرداد همان سال خرمشهر را پس از 576 روز اشغال به آغوش وطن باز گردانيد.
درايران از اين روز و عمليات به عنوان نمادي از پيروزي، مقاومت و ايستادگي در برابر دشمن ياد مي‌شود؛ شوراي عالي انقلاب فرهنگي سوم خرداد را در تقويم رسمي ايران به عنوان روز مقاومت، ايثار و پيروزي نامگذاري كرده ‌است.
9939/7129

سرخط اخبار استان‌ها