۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۱۳
کد خبر: 83322788
T T
۰ نفر
وزیردفاع انگلیس:برای كاهش تنش در منطقه خلیج فارس تلاش می كنیم

لندن – ایرنا – وزیر دفاع انگلیس طی اظهاراتی درمجلس عوام انگلیس درباره تنش ها در خلیج فارس و منطقه تصریح كرد كه این كشور در گام نخست با كمك شركا و متحدانش تلاش می كند تا تنش ها را كاهش دهد.

«پنی موردانت»این اظهارات را روز سه شنبه در پاسخ به پرسش فیلیپ هولوبون یكی از نمایندگان مجلس مطرح كرد وافزود: ما سهم عمده ای دراین منطقه داریم وسرمایه‌گذاری كلانی درآن كرده‌ایم.در گام نخست با متحدان و شركایمان برای كاهش تنش‌ ها تلاش می‌كنیم و همچنین از واقعیاتی كه پشت حوادث اخیر قرار دارد، مطلع شویم.
هولوبون از وزیر دفاع انگلیس پرسیده بود، آیا این كشور در حمایت از آمریكا برای مقابله با آنچه تهدید ایران خوانده می شود نیرو اعزام خواهد كرد؟
موردانت پاسخ داد: انگلیس با نگرانی آمریكا و شركایش در خلیج فارس و اروپا درباره افدامات بی ثبات كننده ایران اشتراك نظر دارد. ما به همكاری نزدیك با متحدان و شركایمان برای دفع تهدیدها در منطقه ادامه می دهیم.
وزیرخارجه انگلیس هم دیروز بار دیگر دو طرف را به آرامش دعوت كرد و گفت: آمریكا به دنبال جنگ با ایران نیست.
رسانه‌های انگلیسی كه تا هفته گذشته ساز افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریكا را كوك می‌كردند،از دیروز تا حد زیادی عقب ‌نشینی كرده و حتی نشریه‌هایی مانند 'تایمز ' یا 'سان' كه با برجام میانه خوبی ندارند، تلاش ترامپ برای كاهش سطح تنش‌ها با ایران را برجسته كرده‌اند.
آمریكا مدتی است كه با هیاهوی فراوان و تغییر آرایش نظامی، ناوهای هواپیمابر خود را برای تحت‌ فشار گذاشتن ایران عازم منطقه كرده، اما چون با ایستادگی ایران مقابل سیاست فشار حداكثری روبرو شده، به دنبال راهی است تا از طریق یك كشور میانجی به این قائله پایان دهد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریكا در چندین نوبت تأكید كرده در پی جنگ با ایران نیست و دیروز هم در گفت‌وگو با فاكس نیوز اعلام كرد قصد درگیری نظامی با ایران را ندارد.
اروپام * هـ ن *1590

سرخط اخبار جهان