۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبر: 83319390
T T
۰ نفر
ادامه سم‌پاشي اراضي گيلان به‌دليل هجوم ملخ‌ تا پايان تيرماه

رشت - ايرنا - معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان با اشاره به حمله ملخ‌هاي مراكشي به باغ هاي چند شهرستان استان گفت: اقدامات لازم براي مبارزه با اين ملخ‌ها انجام و‌ سم‌پاشي چهار هزار هكتار انجام‌شده كه اين امر تا پايان تيرماه ادامه دارد.

مسعود الماسي روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا با اشاره به حمله ملخ‌هاي مراكشي به باغات چند شهرستان استان گيلان اظهار كرد: به تازگي ملخ‌هاي مراكشي به شاليزارها و اراضي كشاورزي چند شهرستان گيلان به‌خصوص رودبار حمله كرده كه با تلاش مسؤولان، كانون يابي ملخ‌ها انجام و هم‌اكنون در حال مبارزه با اين آفت هستيم.
وي از سم‌پاشي زمين‌هاي كشاورزي مورد هجوم قرار گرفته خبر داد و گفت: كارهاي انجام‌شده براي مبارزه با اين ملخ‌ها در 11 هزار هكتار از اراضي استان انجام و‌ در چهار هزار هكتار آن سم‌پاشي صورت گرفته كه اين امر تا پايان تيرماه ادامه دارد.
معاون امور توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان با اشاره به دلايل هجوم بيشتر ملخ‌ها نسبت به مشابه سال گذشته بيان كرد: زمستان گرم و بارندگي‌هاي شديد و‌ بي‌سابقه در فصل بهار موجب افزايش هجوم ملخ‌هاي مراكشي به استان نسبت به سال گذشته شده است.
الماسي با اذعان به اينكه ملخ‌ها بيشتر به اراضي سرسبز حمله مي‌كنند، تصريح كرد: از سال گذشته استان با هجوم ملخ‌هاي مراكشي مواجه است ولي امسال و به دليل بارندگي در فصل بهار زمين‌هاي كشاورزي گيلان سرسبزتر شده و ‌به همين علت حمله ملخ‌ها بيشتر شده است.
شهرستان رودبار در 67 كيلومتري جنوب مركز استان گيلان واقع است.
ملخي كه در نوار شمالي كشور ديده شده، ملخ صحرايي نيست بلكه ملخ بومي كشور خودمان است. ملخ مراكشي از ديرباز در كشور وجود داشته اما امسال به دليل افزايش بارندگي ها و شرايط آب و هوايي در برخي استان هاي كشور ازدياد پيدا كرده است.
آفت ملخ مراكشي به اندازه ملخ صحرايي خطرناك نيست اما مبارزه با آن تا كنترل جمعيت ادامه مي يابد.
طبق اعلام سيد محمدرضا مير سخنگوي سازمان حفظ نباتات كشور ، عمليات مبارزه با ملخ مراكشي در سطح 25 هزار هكتار از اراضي نوار شمالي كشور در حال انجام است.
7296/2007/

سرخط اخبار استان‌ها