۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۴۱
کد خبر: 83317639
T T
۰ نفر
راه‌اندازی سامانه خوداظهاری بسیج ملی كنترل فشار خون

تهران- ایرنا- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در نخستین روز بسیج ملی كنترل فشارخون، سامانه خوداظهاری راه اندازی شد.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دكتر علیرضا رئیسی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: امروز و مصادف با روز جهانی فشار خون (17 ماه مه)، سامانه خود اظهاری و ثبت اندازه فشار خون به نشانی salamat.gov.ir راه اندازی شد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: این سامانه برای ثبت اندازه فشار خون توسط افراد یا در ایستگاه های سنجش فشار خون توسط سنجش گران داوطلب در سراسر كشور، راه اندازی شده است.
دبیر شورای راهبری بسیج ملی كنترل فشار خون اظهار داشت: برای ثبت اندازه فشار خون كافی است افراد به نشانی این سامانه مراجعه كرده و پس از مطالعه راهنمای تكمیل پرسشنامه و راهنمای اندازه گیری فشارخون و نیز ورود كد ملی و تاریخ تولد خود وارد سامانه شده و در آنجا نسبت به تكمیل اطلاعات خواسته شده و همچنین ثبت اندازه فشار خون خود و یا نزدیكانشان اقدام نمایند.
رئیسی در پایان تاكید كرد: از امروز تا روز عید سعید فطر پویش اطلاع رسانی این بسیج ملی برگزار می شود و مراحل اندازه گیری و ثبت فشارخون هموطنان بالای 30 سال سراسر كشور از روز عید سعید فطر (15 خرداد) تا 15 تیر انجام خواهد شد.
اجتمام**1193**9157
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه