رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سی‌ ویکم اردیبهشت به پیام‌های تسلیت مسوولان و نهادهای مختلف در پی شهادت رییس جمهور و هیات همراهش،هشدار پلیس درباره خودداری کاربران فضای مجازی از تحریک احساسات عمومی،برگزاری امتحانات نهایی،پرداخت حقوق‌ بازنشستگان، انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا و پیدا شدن لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

در سانحه بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز در عصر روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی، وی و تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

درپی شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه ایشان گروهها و شخصیت های مختلف از هر جناح و گرایش فکری نسبت به این حادثه ابراز تأسف کرده در پیام های جداگانه این مصیبت بزرگ را به حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران و خانواده ها و بستگان شهدا تسلیت گفته و ابراز همدردی کردند.

سید محرومان طی سه سال، ۶ بار میان فرزندان بی‌سرپرست بهزیستی آمد

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور طی سه سال، ۶ بار میان فرزندان بی‌سرپرست بهزیستی آمد.

آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور طی سه سال، ۶ بار میان فرزندان بی‌سرپرست بهزیستی آمد که براساس گزارش‌ها، سابقه ندارد که یک رییس جمهور در این مدت تا این اندازه به میان کودکان تحت سرپرستی بهزیستی آمده باشد.

همه می دانند که یک رئیس جمهور چقدر مشغله دارد. سید که در کودکی طعم یتیمی را چشیده بود، پدرانه می دانست کودک یتیم چه حال و هوایی دارد...سابقه ندارد که یک رئیس جمهور در این مدت، این قدر به میان کودکان تحت سرپرستی بهزیستی آمده باشد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

همه شهدا شناسایی شدند/ نیازی به آزمایش DNA نیست

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از قابل شناسایی بودن پیکرهای سرنشینان بالگرد ریاست جمهوری خبر داد و گفت: نیازی به انجام آزمایش دی ان ای از شهدا نیست.

محمدحسن نامی با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: تمام پیکر ها قابل شناسایی بود و به پزشکی قانونی منتقل شد.

وی با بیان اینکه پیکر برخی از شهدا با وجود سوختگی قابل شناسایی بود، افزود: پیکرها از محل حادثه به آمبولانس‌ها انتقال داده شد و اکنون در حال انتقال به معراج شهدای این شهر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

کولیوند: لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پیدا شد/ کمک خارجی نداشتیم

رئیس جمعیت هلال احمر با رد دریافت کمک خارجی برای یافتن لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش گفت: عملیات جست و جو کاملا توسط نیروهای امدادی ایران و پهپادهای ایرانی انجام شد و امدادگران ایرانی بودند که حدود ساعت ۵ صبح امروز لاشه بالگرد را مشاهده کردند.

پیرحسین کولیوند پس از پایان عملیات جست و جو و تفحص برای یافتن پیکر شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهانش اظهار داشت: در این عملیات که ساعت ها به طول انجامید نیروهای امدادی از دستگاههای مختلف اعم از آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای مردمی و محلی و همچنین گروههای جهادی همکاری داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

آیت‌الله رئیسی نیروی مورد وفاق میان جریان‌های مختلف بود

رئیس قوه قضاییه گفت: آیت الله رئیسی پیش از ریاست‌جمهوری، تقریباً غیر از مدت کوتاهی، عمدتاً در مراجع و مراکز مختلف قضایی حضور داشتند و در سال‌های اخیر نیز به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، اظهار داشت: عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله رئیسی خادم الرضا(ع) در این روز مهم و با عظمت، در روز میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع) و همراهان ایشان آیت‌الله آل‌هاشم، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی، خلبانان و محافظین عزیز را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مردم عزیز و خانواده‌های معزا تسلیت عرض می‌کنم و امیدواریم که ان‌شاءالله این ارواح پاک و ملکوتی با انبیاء عظام و اولیاء و شهدای کربلا محشور باشند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

شهید آیت‌الله رئیسی بر پیمودن مسیر عدالت و پیشرفت عزم راسخ داشت

وزیر دادگستری با صدور پیامی در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه گفت: شهید آیت الله رئیسی با همتی ستودنی «عزم راسخ خود را بر پیمودن مسیر نورانی انقلاب که مسیر عدالت و پیشرفت، آزادی و عزّت است» تا شهادتی جانسوز و غریبانه ادامه داد.

امین حسین رحیمی اظهار داشت: شهادت رئیس جمهور مردمی و پرتلاش، خادم الرضا علیه السلام و یاور محرومان، شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و جمعی از خدمت‌گزاران صدیق نظام را به پیشگاه امام عصر ارواحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب، بیت معظم ایشان و مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

آیت‌الله رئیسی بر تحکیم خانواده و پیگیری امور بانوان تاکید داشتند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: شهید آیت الله رئیسی بر رسیدگی به امور بانوان و تحکیم خانواده تاکید داشتند و ایجاد امیدواری در خانواده‌ها برای ایشان اولویت بود.

انسیه خزعلی در گفت‌وگویی به بیان فضایل شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، شهید جمهور پرداخت و افزود: موضوع خانواده برای ایشان یک اولویت بود و به طور مستمر و مستقیم مسائل زنان و حقوق آنان را از نزدیک دنبال و پیگیری می‌کردند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات زنان به خصوص بانوان مناطق محروم و بانوان شاغل از دیگر دغدغه‌های آیت الله رئیسی بود زیرا ایشان تاکید داشتند زنان رکن اصلی خانواده هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

ملت در سوگ رئیس جمهوری که دغدغه فرهنگ داشت

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب، حضرت آیت الله رئیسی را به عموم مردم تسلیت گفت و اعلام کرد: امروز معلمان و دانش آموزان در سوگ رئیس جمهوری نشسته‌اند که دغدغه فرهنگ داشت و مسائل و موضوعات نظام تعلیم و تربیت کشور را عالمانه و معلمانه پیگیری می‌کرد.

در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش آمده است: شهادت خادم الرضا علیه السلام؛ حضرت آیت الله رئیسی در ایام متعلق به امام هشتم صلوات الله علیه ایران اسلامی را در سوگ و ماتمی بزرگ فرو برد و ایران اسلامی امروز رئیس جمهوری را از دست داد که در مردمی بودن و مردمداری مانند شهید رجایی در مظلومیت همانند شهید بهشتی و در مجاهدت بسان شهید سلیمانی می درخشید و تا همیشه به عنوان الگویی فراروی دولتمردان و خادمان مردم قرار خواهد داشت. از جمله افتخارات جمهوری اسلامی آن است که روسای جمهوری مانند شهیدان رجایی و رئیسی دارد که جان فدای ملت و جان نثار خدمت به مردم هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

جمعی از روسای جامعه پزشکی شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفتند

جمعی از روسای جامعه پزشکی در پیامی جداگانه شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم و هیات همراه ایشان را به محضر رهبر انقلاب اسلامی، خانواده‌های این شهدای گرانقدر و مردم سراسر کشور تسلیت گفتند.

در متن پیام محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران آمده است: شهادت دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهانشان را به محضر رهبر انقلاب اسلامی، خانواده های این شهدای گرانقدر و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض می نمایم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

تلاش فراجا برای تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با صدور پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی را به حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت و اعلام کرد: فراجا تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.

سردار رادان فرماندهی کلِ انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای شهادتِ خادمانِ ایران و اسلام رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از عزیزان را در حادثه‌یِ دردناکِ سانحه هوایی به ساحتِ مقدسِ امامِ زمان(عج)، فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و ملت شهیدپرورِ ایران تسلیت گفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

پیکرهای شهدا به محل معراج شهدای تبریز منتقل می‌شود/ پایان عملیات جست‎‌وجو

رئیس سازمان هلال احمر جمهور اسلامی درباره آخرین وضعیت عملیات جست و جوی سانحه سقوط بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه گفت: در حال انتقال پیکر شهدای مطهر به تبریز هستیم.

پیرحسین کولیوند در گفت و گویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت عملیات جست و جوی سانحه سقوط بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه گفت: در حال انتقال پیکر شهدای مطهر به تبریز هستیم.

وی ادامه داد: تیم‌های امدادی در حال انتقال اجساد مطهر شهدا از محل حادثه به سمت معراج شهدای تبریز هستند.

وی با بیان اینکه با انتقال پیکر شهدا عملا عملیات جست و جو به پایان خواهد رسید، اظهار داشت: از دیروز تمام تیم‌های متخصص جست و جوی هلال احمر در منطقه حضور پیدا کردند و حجم گسترده از نیروهای امدادی ، جهادی ، ارتش و سپاه در محل عملیاتی شدند. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

آیت‌الله رئیسی تبلور یک مدیری انقلابی و خادم مردم بود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی تبلور همه شاخص‌های مدیر انقلابی بود، گفت: این شهید بزرگوار به معنای واقعی خود را خادم مردم می‌دانست و به خدمت به مردم افتخار می‌کرد.

سید مرتضی بختیاری در پی شهادت آیت اله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد در گفت و گویی به زوایای شخصیتی این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: شهادت اوج نوکری و اوج خدمت به مردم است و در مدتی که در آستان قدس بودم از نزدیک خادمی مردم را از ایشان در رفتار و گفتار مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه دلسوزی آیت الله رئیسی نسبت به مردم بی نظیر و استثنایی بود، اظهار داشت: در مدتی که آیت الله رئیسی در مشهد و تولیت آستان قدس حضور داشتند، با همه مردم مشهد ارتباط عاطفی و دلسوزانه داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

آیت‌الله رییسی عدالت‌محوری و مردم‌گرایی را در راس امور زندگی و کاری خود قرار داده بود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بی‌شک آیت الله رئیسی از جمله دولتمردان نظام و ایران اسلامی بود که عمر شریف خود را در راه خدمت به انقلاب و مردم شریف ایران صرف کرد و ولایت‌مداری، عدالت‌محوری و مردم‌گرایی را در اولویت و راس امور زندگی و کاری خود قرار داد.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در پیامی شهادت رییس جمهور دولت سیزدهم، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان را در حادثه‌ سقوط باللگرد حامل آنها گفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

امتحانات نهایی طبق برنامه اعلام شده برگزار می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی براساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده برگزار می‌شود.

محسن زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پس از به شهادت رسیدن آیت الله رئیسی و همراهانش، اظهار کرد: دانش آموزان مطابق برنامه از پیش تعیین برای حضور در امتحانات نهایی آماده باشند.

وی افزود: رهبر انقلاب شب گذشته اعلام کردند که امور کشور باید انجام شود بنابراین امتحانات برگزار می‌شود، تغییر رویه در صورتی است که خبر جدیدی اعلام شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

کاربران فضای مجازی از تحریک احساسات عمومی خودداری کنند

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا در اطلاعیه‌ای از کاربران فضای مجازی خواست تا از انتشار هرگونه محتوایی که به هر نحوی باعث تحریک ‌و تشویش احساسات عمومی می‌شود، خودداری کنند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا در این اطلاعیه‌ای با اشاره به بروز حادثه غیرمنتظره برای رئیس جمهور و هیات همراه، عنوان کرد که در راستای انجام وظایف ذاتی و ماموریت‌های محوله با دقت تمام در حال رصد فضای مجازی هستیم و به کاربران توصیه می‌شود در شرایط کنونی و حساس به شایعات و اخبار غیرواقعی توجه نکنند.

پیشتر نیز روز گذشته سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی کل کشور در اطلاعیه‌ای با آرزوی سلامتی برای رئیس جمهور و همراهانش در حادثه فرود بالگرد حامل آنان، از تمامی شهروندان و هموطنان خواست اخبار را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

حقوق‌ بازنشستگان با اعمال افزایش سال جدید واریز شد

سازمان تأمین‌اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه حقوق‌های مستمری‌بگیران و بازنشستگان از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت با اعمال افزایش حقوق سال جدید به‌طور کامل واریز شده است.

این سازمان در اطلاعیه‌ای ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و همراهان شهید ایشان تاکید کرده است: روند پرداخت حقوق مستمری‌بگیران، مطابق ماه‌های قبل در حال انجام است و تاکنون بر اساس جدول حروف اعلام شده، همه حقوق‌های از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت، با اعمال افزایش حقوق سال جدید به‌طور کامل واریز شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

رئیس‌جمهوری که در تاریخ ماندگار شد/ انتقال و شناسایی پیکرهای شهدا

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha