۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83297495
T T
۰ نفر

استاندار كرمان: نظام اداري بايد گره گشاي مردم باشد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83297495
استاندار كرمان: نظام اداري بايد گره گشاي مردم باشد

كرمان - ايرنا- استاندار كرمان با بيان اينكه موضوع گزينش از بحث هاي مهم و جدي در نظام اداري است، گفت: براي موفقيت در توسعه، ايجاد تحول در زندگي مردم و حل مشكلات آنها، سيستم اداري بايد سيستمي كارا باشد.

به گزارش ايرنا، محمدجواد فدائي روز سه شنبه در همايش كشوري هسته هاي گزينش تابعه وزارت كشور افزود: سيستم اداري در كشور ما بسيار اهميت است و براي رسيدن به توسعه و ايجاد كيفيت مطلوب زندگي در جامعه بايد از ابزار سيستم اداري استفاده كرد و هر چه اين ابزار كارايي بيشتري داشته باشد، مي توان به نتايج بهتري دست يافت.
وي با بيان اين مطلب كه ، عنوان كرد: هر چه براي اصلاح و افزايش كارايي سيستم اداري تلاش كنيم، بهتر مي توانيم به اهداف خود در خدمت به مردم دست يابيم، اظهارداشت: مهمترين نكته در سيستم اداري، نيروي انساني است زيرا قوانين، مقررات و دستورالعمل هاي موجود در سيستم اداري يا ناقص و با متناقض هستند و وقتي قوانين و مقررات جامع نباشد، بخش زيادي از كارها بر عهده افراد گذاشته مي شود و در اين صورت بخش زيادي از خصلت هاي ذاتي و شخصيتي افراد روي روند كار تاثير مي گذارد.
استاندار كرمان گفت: عمده مسئوليت در انتخاب نيروهاي انساني در سيستم اداري بر عهده گزينش ها است زيرا اين واحدها مشخص مي كنند كه چه افرادي براي كار در سيستم اداري انتخاب شوند.
فدائي با اشاره به اينكه گزينش در انتخاب افراد به موضوعات اعتقادي، سياسي و اخلاقي توجه مي كند، افزود: رفتار و روش هاي افراد نيز بايد در سيستم گزينش مورد بررسي قرار گيرد و اين موضوع در ساير كشورها بر اساس شاخص هاي مختلفي مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه بخش زيادي از توسعه يافتگي يا عدم توسعه يافتگي كشور مربوط به فعاليت نيروهاي اداري است، اظهارداشت: اگر نيروي انساني در ادارات با دلسوزي كار كنند، در برخي موارد حتي اگر كار ارباب رجوع نيز انجام نشود، با رضايت اداره را ترك خواهد كرد.
رئيس هسته گزينش استان كرمان نيز گفت: يكي از برنامه هاي اصلي در هسته هاي گزينش استان كرمان برگزاري نشست ها و مباحث شوراهاي هم انديشي هسته هاي گزينش دستگاه هاي اجرايي بوده است.
حامد بهشتي فر با بيان اينكه در سنوات گذشته 50 دوره آموزشي در استان كرمان برگزار شده است، تاكيد كرد: امسال سند جامع آموزش و پژوهش هسته هاي گزينش در افق سه ساله تدوين شده و در سه سال آينده به عنوان يك برنامه راهبردي اجرايي مي شود.
وي تاكيد كرد: طراحي، چاپ و رونمايي از تمبر يادبود گزينش كشور نيز از سوي استان كرمان انجام شده است.
7440/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها