۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83290387
T T
۰ نفر

فراخوان نهمين جشنواره كتابخواني رضوي اعلام شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83290387
فراخوان نهمين جشنواره كتابخواني رضوي اعلام شد

سنندج - ايرنا - مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان گفت: فراخوان شركت در نهمين جشنواره كتابخواني رضوي همزمان با چهارم ارديبهشت در اين استان آغاز شد.

محمد عبدالملكي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در فراخوان نهمين جشنواره كتابخواني رضوي 12 كتاب در سه رده سني كودك، نوجوان و جوان و بزرگسال معرفي شده است.
وي افزود: در رده سني 4 تا 12 سال كتاب‌هاي امام رضا (ع) نوشته زهرا عبدي از انتشارات جمكران، كبوترها و آهوها نوشته سيد احمد ميرزاده از انتشارات به نشر، فاطمه و فاطمه نوشته محمد مهاجراني از انتشارات زائر و هشت قصه از امام جواد (ع) نوشته حسين فتاحي از انتشارات قدياني معرفي شده است.
عبدالملكي اضافه كرد: كتاب هاي راز آن بوي شگفت داستاني براساس زندگي امام رضا (ع)، با كبوترهاي گنبد سروده‌هايي درباره امام رضا (ع) براي نوجوانان و درختي كه بال در آورد داستان‌هايي از زندگي امام جواد (ع) ويژه رده سني 13 تا 17 سال است.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان گفت: براي رده سني 18 سال به بالا نيز پنج كتاب شامل مهارت‌هاي ارتباط موثر در سيره امام رضا(ع)، فصل فيروزه، در عصمت مروري بر زندگاني حضرت معصومه (س)، زندگاني حضرت احمدبن موسي (ع) شاه‌ چراغ و سيره تقوي ترجمه و توضيح چهل حديث درباره سيره امام جواد (ع) معرفي شده است.
وي با بيان اينكه اين جشنواره در 2 بخش فردي و خانوادگي برگزار مي‌شود، افزود: علاقه‌مندان مي‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با اين بخش، به 2 روش مكتوب و الكترونيكي در جشنواره شركت كنند.
عبدالملكي اظهار داشت: هدف از برگزاري جشنواره مذكور اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فرهنگ كتابخواني و مطالعه كتاب‌هاي مرتبط با سيره‌ پاك ائمه‌ معصومين(ع) است.
وي اضافه كرد: نهمين جشنواره كتابخواني رضوي توسط نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و با همكاري بنياد فرهنگي هنري بين المللي امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
عبدالملكي تاكيد كرد: شركت در نهمين جشنواره كتابخواني رضوي براي عموم علاقه‌مندان در تمامي گروه‌هاي سني ميسر است، اما عموم كتابداران تنها در بخش الكترونيك مي توانند شركت كنند.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان از برگزاري اين جشنواره همزمان با دهه كرامت خبر داد و افزود: برگزيدگان نهمين جشنواره كتابخواني رضوي در دو سطح ملي و شهرستاني معرفي مي شوند و با اهداي لوح تقدير و هداياي نقدي از آنها تجليل مي شود.
وي با اشاره به اينكه در اين جشنواره از هشت خانواده برتر با اهداي لوح سپاس، تنديس جشنواره و به صورت نقدي تجليل مي‌شود اضافه كرد: اين جشنواره در سطح شهرستاني نيز با توجه به تعداد كتابخانه‌هاي شهرستان و ميزان شركت كننده، از هشت برگزيده تجليل خواهد كرد.
عبدالملكي گفت: همچنين در اين بخش از دو خانواده برتر در هر شهرستان با اهداي لوح سپاس، تنديس جشنواره و به صورت نقدي تقدير مي‌شود.
عبدالملكي در پايان با اشاره به نحوه ارسال آثار به نهمين جشنواره كتابخواني رضوي، اضافه كرد: شركت كنندگان مي توانند علاوه بر ارسال آثار از طريق الكترونيك به نشاني www.razavi.iranpl.ir آثار مكتوب خود را به نزديك‌ ترين كتابخانه عمومي محل زندگي خود تحويل دهند.
7349 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها