۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰
کد خبر: 83287129
T T
۰ نفر
هنرمندان كانون پرورش اردبیل 6رتبه جهانی و 15 رتبه كشوری كسب كردند

اردبیل - ایرنا - مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل گفت: هنرمندان این كانون در سال گذشته 6 رتبه جهانی و 15 رتبه كشوری كسب كردند.

زعفر احدزاده روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران ایرنا افزود: این هنرمندان مورد حمایت كانون بوده و برای تقویت آنها مشوق های لازم ارائه می شود.
وی اضافه كرد: با درخشش كودكان و نوجوانان اردبیلی هم اكنون این كانون رتبه سوم را دارد.
وی بیان كرد: اعضای این كانون در مسابقه نقاشی (بنسكا) كشور بلغارستان خوش درخشیده و موفق به دریافت نشان‌ های نقره و دیپلم افتخار از این مسابقه بین ‌المللی شدند.
احدزاده افزود: مسابقات بین‌ المللی نقاشی 'بنسكا' كشور بلغارستان با موضوع (جشن و شادی به همراه دوستان) برگزار شد كه از بین 6 هزار و 610 اثر ارائه شده از سوی هنرمندان 53 كشور جهان ، آثار اعضای این كانون موفق به كسب نشان‌ های طلا ، نقره ، برنز و دیپلم افتخار این دوره از مسابقات شده ‌اند.
وی اظهار داشت: محمد مهدی اكبرنیا 9 ساله از مركز یك كانون استان اردبیل موفق به دریافت نشان نقره و دیپلم افتخار، هانیه موسوی 12 ساله از مركز نیر و سارینا حسین ‌زاده 5 ساله از مركز شماره 2 كانون پارس‌ آباد از جمله برگزیدگان دیپلم افتخار این مسابقه هستند.
احدزاده بیان كرد: در مسابقات جهانی نقاشی آزاد ژاپن هم خانم پنیار محجوب از پارس آباد دیپلم افتخار كسب كرد.

** كتابخانه های سیار استان اردبیل افزایش می یابد
مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اقدام لازم برای خرید خودرو با هدف افزایش كتابخانه های سیار برای استفاده اهالی روستاهای فاقد كتابخانه ثابت در مناطق مختلف این استان صورت گرفته است.
احدزاده هدف از افزایش كتابخانه های سیار در مناطق مختلف استان را توزیع متوازن امكانات مطالعه در مناطق محروم روستایی استان و بهره مندی علاقه مندان به مطالعه كتاب در این مناطق ذكر كرد.
او با بیان اینكه كتابخانه سیار تنها گروه فرهنگی ارائه كننده خدمات فرهنگی به جامعه روستایی است، گفت: پنج واحد كتابخانه سیار در شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد و نمین فعالیت داشته و اقدام لازم برای خرید خودرو و تجهیز آن به كتابخانه سیار با استفاده از اعتبارات استانی انجام شده است.
احدزاده همچنین اظهار داشت: كتابخانه های سیار به ساكنان روستاهای قرار گرفته تا شعاع 20 كیلومتری از مراكز شهرستان ها خدمات كتاب و مطالعه ارائه می كنند.
وی بیان كرد: بیش از 250 هزار جلد كتاب در كتابخانه كانون های فعال این استان موجود بوده و كودكان و نوجوانان از آنها استفاده می كنند.

** 42 عنوان فعالیت برای كانون تعریف شده است
مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل گفت: 42 نوع فعالیت فرهنگی و هنری برای كانون های پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان تعریف شده و تلاش می شود این فعالیت ها گسترش یابد.
وی افزود: هنرهای تجسمی، نمایشی، داستان نویسی، قصه گویی، كتابخوانی، شعر ، قرآن ، موسیقی و زبان از جمله این فعالیت ها است.
احدزاده بیان كرد: با معرفی مناسب این نوع فعالیت ها زمینه برای حضور نسل جدید در محیطی امن و با نشاط فراهم می شود.
وی با بیان اینكه خدمات كانون پرورش فكری به جامعه هدف در گرو حمایت‌ های همه‌ جانبه امكان ‌پذیر است، گفت: دیدگاه توسعه گرانه و حمایت گر مسئولان استان می‌تواند در ارتقای جایگاه كانون برای تربیت و پرورش نیروهای خلاق در زمینه‌ های مختلف موثر باشد.

**30 درصد دانش آموزان جذب كانون شده اند
مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در حال حاضر30 درصد دانش آموزان خدمات مستمر می گیرند.
احدزاده افزود: كل دانش آموزان این استان 230 هزار نفر است كه 65 هزار نفر آن به میزان 30 درصد جذب كانون شده و 22 هزار و 871 نفر خدمات مستمر از كانون دریافت می كنند.
وی با اشاره به اجرای طرح كانون مدرسه اظهار داشت: توافق شده مربیان كانون در مدارس برای آموزش كارهای هنری و فرهنگی با هدف كانون باوری در مدارس حضور داشته باشند.
احدزاده ادامه داد: 127 مربی در كانون پرورش فكری كودك و نوجوان استان فعال بوده و آموزش های لازم را در زمینه های مختلف انجام می دهند.

** 34 مركز ثابت و سیار در استان اردبیل فعال است
مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل از فعالیت 34 مركز ثابت و سیار در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 24 مركز ثابت و 10 مركز آن در قالب كتابخانه سیار و پستی فعال است.
احدزاده افزود: اعضای كانون متشكل از 64 هزار و 923 نفر است كه 22 هزار و 871 نفر آن بصورت ثابت خدمات مستمر می گیرند.
وی بیان كرد: 230 هزار كتاب در كتابخانه كانون بعنوان تخصصی ترین كتابخانه كودك و نوجوان موجود بوده و در اختیار اعضا می باشد.
6016/7110