۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83283799
T T
۰ نفر
500 مترمكعب خاك برداري در گردنه صلوات آباد سنندج انجام شد

سنندج - ايرنا - معاون راهداري اداره كل راهداري، حمل و نقل جاده اي كردستان گفت: خاكبرداري ريزش هاي حاصل از رانش بخشي از كوه مشرف به گردنه صلوات آباد در محور سنندج - دهگلان از روز گذشته آغاز و تا كنون 500 متر مكعب خاك از اين نقطه برداشته شده است.

رامبد نوذري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه بخشي از كوه در گردنه صلوات آباد در اثر بارش هاي شديد فروردين دچار ريزش شده است، اظهار داشت: تا كنون 500 متر مكعب از خاك هاي اين نقطه توسط راهداران برداشته شده است.
وي اضافه كرد: از روز گذشته به منظور ايمن سازي اين نقطه راهداران استان كار خاكبرداري را آغاز كرده اند و در اين مدت با انحراف مسير ترافيك مانع از مسدود شدن راه شده است.
نوذري با بيان اينكه عرض شكاف ايجاد شده در اين نقطه در برخي جاها يك متر و عمق آن نيز حدود سه متر است افزود: با توجه به وجود عمق شيار ايجاد شده تا پنج متر احتمال افزايش حجم كاري وجود دارد و پيش بيني مي شود عمليات خاك برداري تا اويل هفته آينده ادامه داشته باشد.
وي افزود: اين نيروها در اولين فرصت براي جلوگيري از حوادث احتمالي در اين نقطه اقدام به نصب تابلوها، علائم هشداري و بنرهاي اخباري در مسير عبور خودروها كرده اند.
گردنه صلوات آباد به طول حدود 25 كيلومتر در كوه هاي مشرف به همين نام قرار دارد و از 2 سال گذشته جاده آن در حال تعريض است.
اين طرح تعريض به طول 21 كيلومتر در سه قطعه اجرا مي شود كه تاكنون حدود 90 ميليارد ريال آن تامين اعتبار شده و از 70 درصد پيشرفت فيزيكي نيز برخوردار است.
7349 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها