۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۱۸
کد خبر: 83277966
T T
۰ نفر
طرح جمع آوري معتادان متجاهر در قم تداوم داشته باشد

قم - ايرنا - استاندار قم گفت: بخش قابل توجهي از كاهش آمار سرقت نتيجه اجراي طرح جمع آوري معتادان متجاهر است و اجراي اين طرح بايد در استان تداوم داشته باشد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي استانداري قم، بهرام سرمست روز يكشنبه در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اين كه اقدام هاي بسيار خوبي در راستاي كاهش سرقت در ايام نوروز 98 صورت گرفت، از اقدام هاي مسئولان امنيتي و نيروي انتظامي در اين زمينه قدرداني كرد.
وي تصريح كرد: طرح جمع آوري معتادان متجاهر با غربالگري افرادي كه قابليت بازگشت پذيري به جامعه را دارند، تا 6 ماه تمديد شود.
استاندار قم گفت: بايد از ظرفيت هاي موجود براي به كارگيري روانشناس در كمپ هاي ترك اعتياد و نيز افزايش نشاط در بين معتادان در راستاي جلوگيري از بازگشت آنها به دام اعتياد استفاده شود.
وي با تاكيد بر استخراج گزارش هاي دقيق، علمي و ميداني از آسيب هاي اجتماعي افزود: در مقام مسئوليت خوب است بدبينانه نگاه كنيم و همه تلاش خود را در جهت حل مشكلات به كار ببريم؛ ولي در فضاي رسانه اي نبايد خانواده ها را دچار دغدغه بيش از حد كنيم.
سرمست با بيان اينكه در حوزه مبارزه با مواد مخدر، دستگاه هاي دولتي بايد ابتكار عمل داشته باشند گفت: فرمانداري و نيروي انتظامي قم در اين حوزه محوريت دارند؛ ولي همه اداره هاي مرتبط بايد برنامه خود را معرفي و پس از تصويب در ستاد، براي تحقق آن تلاش كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر مقايسه استان قم با ساير استان ها در حوزه عملكرد گفت: جذب حمايت ستاد مركزي مبارزه با مواد مخدر كشور نيز بايد در دستور كار باشد.
سرمست همچنين فعالسازي شوراي فرعي شهرستان و كميته هاي تخصصي در راستاي بررسي كارشناسي طرح ها را خواستار شد و افزود: مسائل كارشناسي شده بايد براي تصويب در جلسه شورا مطرح شود.
7405/ 1175