۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۷
کد خبر: 83275490
T T
۰ نفر

هيات تيراندازي قم نياز به تامين سالن اختصاصي دارد

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۷
کد خبر: 83275490
هيات تيراندازي قم نياز به تامين سالن اختصاصي دارد

قم - ايرنا - دبير هيات تيراندازي قم با تاكيد بر اينكه اين هيات نياز به تامين سالن اختصاصي در سالجاري دارد، گفت: نداشتن سالن اختصاصي و همچنين افزايش هزينه هاي تمرين موجب شده تا افت اين رشته ورزشي در سال 98 اجتناب ناپذير باشد.

محمدجواد متقيان روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسائل اقتصادي و غيراستاندارد بودن سالن ورزشي موجب شده تا ورزشكاران زير مجموعه هيات تيراندازي نه تنها در سال 97 افزايش نيافته بلكه به نصف نيز كاهش يابد.
وي ادامه داد: هم اكنون 100 ورزشكار حرفه اي در سه رده سني بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در بخش بانوان و آقايان در اين هيات فعاليت مي كنند كه اين آمار با توجه به ظرفيت هاي استان قابل قبول نيست.
وي با بيان اينكه ادامه روند فعلي، تيراندازي قم را در سال 98 با چالش مواجه خواهد كرد افزود: اداره كل ورزش و جوانان در دوره مديريت قبلي وعده هايي براي تخصيص سالن اختصاصي استاندارد به اين هيات ورزشي داده كه تاكنون عملي نشده است.
دبير هيات تيراندازي قم با تاكيد بر اينكه چشم انداز سالجاري اين هيات نامناسب است ادامه داد: مسائل اقتصادي موجب افزايش شديد قيمت تفنگ و ساچمه شده است به طوري كه ساچمه از 300 هزار ريال به بيش از 2 ميليون ريال افزايش قيمت يافت كه اين موضوع ورزش تيراندازي را با چالش مواجه كرده است.
متقيان، اظهار داشت: با محدوديت هاي موجود، هيات تيراندازي قم اگر بتواند عملكرد سال 97 خود را در سال 98 تكرار كند، كار بزرگي انجام داده است.
وي با بيان اينكه تيراندازي رشته پر مدال و آينده داري است گفت: با توجه به ظرفيت هاي تيراندازي قم اگر توجه و سرمايه گذاري لازم به اين رشته ورزشي شود، اين استان مي تواند در مسابقات آسيايي نماينده اي در تيم ملي داشته باشد و به كسب سهميه براي مسابقات المپيك در اين رشته اميدوار باشد.
7404/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها