۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 83274220
T T
۰ نفر
اگر دشمنان در مقام اجرا كاری كنند ایران هم پاسخ می دهد

تهران - ایرنا - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واكنش به تروریست خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریكا گفت: اگر دشمنان بخواهند در مقام اجرا هم كاری بكنند، مسلما جمهوری اسلامی هم پاسخ متناسب خواهد داد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله صادق آملی لاریجانی در نخستین نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جدید با اشاره به حوادث طبیعی هفته های اخیر اظهارداشت: سال جدید توام شده با سیل ویرانگر در شمال، غرب و جنوب كشور و عده ای از هموطنان عزیزمان در این واقعه جان باخته اند و عده ی كثیر دیگری خانه و كاشانه خود را از دست داده و آسیب های فراوانی را متحمل شده اند.
وی افزود: البته این بلایای طبیعی همه جا و همیشه هست اما مهم آن است كه مسائل در یك نگاه الهی و توحیدی، اسباب تربیت نفوس ، هم برای اجتماع و هم برای كسانی است كه مسئولیت دارند. ما دیدیم كه چگونه همه ی مردم در صحنه كمك رسانی به آسیب دیدگان حاضر شدند و نهادهایی هم كه در این حوزه وظیفه ای نداشتند، خودشان را برای برطرف كردن مشكلات مردم موظف دیدند و به یاری هموطنان سیل زده شتافتند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما از دولت محترم كه بار عظیم اجرایی كشور را بردوش می كشد مسرانه می خواهیم كه هر چه سریع تر در رفع مشكلات این عزیزان اقدام كند و به فوریت برخی از خسارات را ترمیم و جبران كنند و ان شا الله مردم عزیز ما بتوانند با خیال آسوده تری، به زندگی عادی خویش باز گردند.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اقدامات نابخردانه كاخ سفید در قبال ملت ایران و قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی نیز گفت: البته این نخستین اقدام باطل هیات حاكمه آمریكا نیست، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس و به رسمیت شناختن تسلط آن رژیم بر جولان از همین قسم است. اما اینكه بخشی مهم از نیروی نظامی یك كشور را رسما تروریست اعلام كنند، كاری نابخردانه و غیر عاقلانه و خلاف موازین بین المللی است.
وی افزود: البته این نوع اقدامات نشان می دهد كه آمریكایی ها در آن چیزی كه از خروجشان از برجام انتظار داشتند ناكام مانده اند. آنها در 13 آبان می خواستند به گونه ای عمل كنند كه اقتصاد كشور ما فرو بریزد و ملت و نظام ما را تسلیم كنند كه بحمدلله ناكام ماندند و چون از آنجا ناامید شدند، اقداماتی را دنبال می كنند كه آنها را به اهداف شومشان نزدیك كند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس منشا خدمات و حسنات و بركاتی برای كشور بوده كه هیچكس نمی تواند آن را انكار كند و نظام اسلامی، مرهون مجاهدت های مخلصانه سپاهیان است.
آیت الله لاریجانی توضیح داد: در مقابل این اقدام غیر منطقی كاخ سفید و در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه آحاد ملت به میدان آمدند و نشان دادند كه نمی شود با یك نیروی نظامی معتقد كه در طی چهل سال حیات جمهوری اسلامی، در همه میدان ها با اعتقاد و ایمان در صحنه حاضر بوده است با چنین رفتارهای نابخردانه ای، مقابله كرد.
وی افزود: دولت آمریكا در خبط های بزرگی كه در این دوره مرتكب می شود، بر همه دولت های پیشین خود سبقت گرفته و اشتباهات بزرگی را مرتكب می شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان كرد: آمریكایی ها باید بدانند كه همه نهادها و مردم همیشه در صحنه ی ایران اسلامی از سپاه پاسداران حمایت می كنند و آمریكایی ها از این كارشان طرفی نخواهند بست.
آیت الله لاریجانی با اعلام حمایت مجمع تشخیص مصلحت نظام از سبزپوشان سپاه پاسداران، افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی، خصوصا آمریكایی های خبیث هیچ استفاده ای از این كارهای ناصحیح نخواهند كرد و هیچ نفعی نخواهند برد و جمهوری اسلامی مقاوم تر از قبل و ملت ما مصمم تر از همیشه در برابر این سخنان و حركات ناصحیح ایستادگی خواهد كرد و اگر دشمنان بخواهند در مقام اجرا هم كاری بكنند، مسلما جمهوری اسلامی هم پاسخ متناسب خواهد داد.
سیام*9612 ** 1200
۰ نفر