۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰
کد خبر: 83272470
T T
۰ نفر
ایران در برابر اقدام  دولت آمریكا ساكت نخواهد ماند

تهران- ایرنا- رییس هیات امنای جامعه امام صادق (ع) با بیان اینكه جمهوری اسلامی در برابر كار وقیحانه دولت آمریكا ساكت نخواهد ماند، گفت: آمریكایی ها اگر بخواهند اقدام عملی نشان دهند، جمهوری اسلامی راه های مختلفی برای مقابله دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،«آیت الله صادق آملی لاریجانی» در دیدار با اساتید، كاركنان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به دشمنی خباثت آلود آمریكا با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی گفت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی می خواهند مردم ما را به زانو درآوردند. خصوصا آمریكای خبیث كه در چهل سال اخیر همه تلاش خود را كرده. دائما هم سرشان به سنگ خورده است.
وی با بیان مصادیقی از دشمنی‌های آمریكا با ملت ایران و ملت‌های آزاده منطقه از جمله اعمال سخت ترین تحریم‌های ظالمانه و نیز ایجاد، تقویت و پشتیبانی از داعش اضافه كرد: آمریكایی‌ها دیروز (دوشنبه) هم كار رذیلانه ای كردند و سپاه پاسداران را كه افتخار نظام جمهوری اسلامی و موجب امنیت در منطقه است، به عنوان سازمان تروریستی اعلام كردند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: نظام جمهوری اسلامی در برابر كار وقیحانه دولت آمریكا ساكت نخواهد ماند و دستگاه های مسئول به سرعت نیروهای آمریكایی مستقر در منطقه را تروریستی اعلام كردند و آنها اگر بخواهند اقدام عملی نشان دهند، جمهوری اسلامی راه های مختلفی برای مقابله دارد.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: ان شاء الله مسئولان با معیار عزت اسلامی اقدام می كنند، مردم عزیزمان هم در میدان اند و از كیان ‌نظامشان حراست خواهند كرد و جبهه مقاومت در منطقه تنها نخواهد ماند.
وی هدف آمریكا از این اقدام را ضربه زدن به روحیه مردم و تأثیر گذاری بر تصمیمات مسئولان عنوان كرد و بر توجه همه مسئولان به معیار عزت اسلامی تأكید كرد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر لزوم حفظ و تقویت اقتدار نظام اظهارداشت: اگر بخواهیم در برابر دشمنان ایستادگی كنیم باید اقتدار خود را با استفاده از علم و فناوری و جهاد فی سبیل الله حفظ و ارتقاء بخشیم و بدانیم كه جهاد علمی كمتر از جهاد در جبهه ها نیست.
آیت الله آملی لاریجانی عنوان كرد: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی، به همین كارها و پژوهش هایی است كه در دانشگاه‌ ‌ها صورت می گیرد. اقتدار لازم است و دستور الهی است، «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» و مقدماتش هم همین كار علمی در دانشگاه ها است. هر كسی در جایگاه خودش و در جغرافیایی كه قرار گرفته باید این اقتدار را عملی كند.
رییس هیات مدیره جامعه الامام الصادق (ع) گفت: برای حصول اقتدار باید دانشگاه ها كار جهادی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند. دانشگاه امام صادق (ع) هم بنا بوده در علوم انسانی تحولی ایجاد كند. البته واضح است كه به نقطه مطلوب نرسیده ایم و این تحول كار اساسی طلب می كند و كار هم نباید فقط به این دانشگاه محدود شود.
آیت الله آملی لاریجانی بیان كرد: مسیر طولانی در پیش داریم و باید كار عالمانه باشد ، باید سخن علمی دیگران را فهم كنیم. منطق استنباط از كتاب و سنت را نیز بیابیم و حرف خود را در راستای علوم انسانی اسلامی بر اساس بنیان های قویم نظام توحیدی مطرح كنیم.
وی اضافه كرد: عده ای از اهل فكر در مغرب زمین و حتی برخی در داخل شاید منكر این باشند كه چنین چیزی از اساس كهنه است. اما باید اثبات كنیم كه قرآن و سنت و كلمات الهی منبع جوشان معارف هستند. معارف بشري واسطه و وسیله واقع می شوند اما این نگاه كه منبع الهی را از مردم دریغ كنیم، خطاست.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان كرد: گاهی فیلسوفان، دانشمندان و عالمانی در حیطه فكر و ذهن انسان و رابطه آن با بدن و عالم ماده كار كرده اند تا اثبات كنند كه انسان اساسش ماده است. ما با آنها حرف داریم.
آیت الله آملی لاریجانی یادآور شد: سخن ما این است كه چرا فیلسوفان و عالمان ما مقدار زیادی از عمرشان را بگذارند و بر اساس این پیش فرض ها كار كنند. ما انسان را چیز دیگری می دانیم. پیش فرض ها، مسیرها را عوض می كند. اینكه با چه پیش فرضی به سراغ تحقیقات علوم انسانی برویم، مسیر تغییر می كند. حقیقت انسانی، حقیقتی غیر از بدن ما است.
وی توضیح داد: همین حالا وجود ما فقط بدن نیست. هویت ما حقیقت دیگری است. تصویری كه از انسان در آیات و روایات هست، این است كه روح ما متعلق به عالم امر است و امر غیر زمانی است. عالم امر محیط بر عالم ماده است.
آیت الله آملی لاریجانی تأكید كرد: دانشگاه امام صادق(ع) باید برنامه جهادی برای تحول در علوم انسانی داشته باشد، نگذاریم ذهن جوانان ما را از امور وارداتی پر كنند. بسیاری از این معارف وارداتی متاثر از فرهنگ و مبانی مدرنیته است. گاهی از كتاب هایی كه در حقوق جزا منتشر می شود، تعجب می كنم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان كرد: برخی تالیفات غربی و آثار سینمایی كه ترجمه می شوند، بر اساس موازین و نگاه هایی است كه با معارف اسلام سازگار نیست. این كه هر انسانی راه خودش را انتخاب می كند و هر كس راه خودش را می رود و ارزش های خودش را خلق می كند یك آموزه مدرنیته است.
وی گفت: عقلانیت صحیح توحیدی را نباید رها كرد و آموزه های مدرنیته را دنبال كرد. اگر می خواهیم هویت ایمانی و توحیدی انقلاب را حفظ كنیم، راه همین است و همه دانشگاه ها باید در این زمینه كار موثر بكنند.
آیت الله آملی لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برنامه دانشگاه برای مرجعیت علمی و راهبری پژوهش ها اظهار داشت: در این دانشگاه نیاز به بحث های بنیادی وجود دارد. بسیاری از كارهای اثرگذار در دانشگاه های مختلف صورت می گیرد، دانشگاه امام صادق باید این خصیصه را داشته باشد كه راه حل هایش برای مشكلات، صبغه دینی و مبانی ارزشی اسلامی داشته باشند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه كرد: ویژگی تولیدات علمی این دانشگاه ملحوظ داشتن آموزه های دینی از كتاب و سنت است. استفاده از مذاق فقهی و دینی در امور، كار ساده ای نیست و توقع در جمهوری اسلامی این بود كه از وجود و ثمرات فكری نخبگان استفاده شود و در عین حال چارچوب های معارف دینی و ارزش های الهی مورد عنایت باشد، نگاه توحیدی مورد عنایت باشد.
سیام*3061*2021**