۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱
کد خبر: 83268472
T T
۰ نفر
100 بانوي امدادگر به سيل زدگان خوزستان خدمت رساني مي كنند

تهران - ايرنا - نماينده سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سيل خوزستان گفت: 100 بانوي امدادگر در كنار تيم هاي امداد و نجات، پشتيباني، حمايت هاي رواني و اجتماعي، باز پيوند خانواده و مستند سازي در سيل و آبگرفتگي اخير اين استان مشاركت دارند.

حميد قويدل روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا، افزود: اين شمار بانوي امدادگر به منظور ارايه خدمات حمايتي و امدادي به زنان آسيب ديده و كودكان مصدوم در شرايط اضطراري عمومي و پيچيده سيل و آبگرفتگي اخير در شهرستان هاي خوزستان فعاليت مي كنند.
وي ادامه داد: از آنجا كه زنان جزيي از گروه هاي آسيب پذير در حوادث غير مترقبه هستند كه به دليل ويژگي جسمي خاص خود بايد از كمك هاي ويژه در اين گونه حوادث برخوردار شوند، اين بانوان امدادگر با توجه به ويژگي هاي زنان و كودكان در كنار ساير امدادگران و نجاتگران در اردوگاه هاي اسكان اضطراري و موقت هلال احمر در خوزستان حضور دارند.
نماينده سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در سيل خوزستان توضيح داد:بخش زيادي از مصايب متعدد حوادث و سوانح به وقوع پيوسته در كشور در لحظات نخست گريبانگير زنان و كودكان است و اين بانوان امدادگر با حضور خود در اردوگاه هاي اسكان اضطراري و موقت به ارايه مراقبت از زنان و دختران جوان، مادران باردار، كمك به انجام زايمان بهداشتي و ارايه خدمات تخصصي امداد و نجات، مراقبت پس از حادثه، مراقبت از نوزادان آسيب ديده مي پردازند.
قويدل اضافه كرد: كمك هاي ارايه شده از سوي اين بانوان امدادگر به زنان و كودكان مناطق سيل زده خوزستان به صورتي ارايه مي شود كه تبعات ناشي از استرس و حوادث را در اين گروه هاي آسيب پذير كاهش دهد.
به گزارش ايرنا بارش شديد باران در بالادست سدهاي استان خوزستان باعث افزايش قابل توجه آورد اين سدها شده كه پس از اين افزايش آورد، خروجي سدها براي كنترل سيلاب افزايش يافته است.
خروجي سد كرخه از 2 هزار مترمكعب و دبي خروجي سد دز از سه هزار مترمكعب بر ثانيه فراتر رفته كه اين موضوع باعث آبگرفتگي زمين هاي كشاورزي و روستاهاي حاشيه رودخانه هاي دز و كرخه شده است.
اجتمام**7029*1193/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها