۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83250629
T T
۰ نفر
سخنگوی سپاه: ایران مذاكره ای با تروریست ها انجام نداده است

تهران - ایرنا - سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مذاكرات برای آزادسازی چهار مرزبان ایرانی توسط پاكستانی ها انجام شده و جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاكره ای با تروریست ها انجام نداده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «رمضان شریف» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، با تشكر از همكاری پاكستان برای آزادی مرزبانان ربوده شده، افزود: نیروی زمینی سپاه و ستاد كل نیرو‌های مسلح از طریق ارتش پاكستان تلاش‌های ویژه‌ای را برای آزادی این مرزبانان انجام دادند.
وی اظهار داشت: سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی كشورمان نیز از طریق سازمان اطلاعاتی پاكستان و نیز مسئولان سیاسی كشورمان از طریق وزارت خارجه این كشور برای آزادی مرزبانان تلاش كردند.
سخنگوی سپاه توضیح داد: گروهك‌های تروریستی در ابتدا درخواست‌های بسیار غیرمنطقی و نامعقولی مطرح كردند، اما به علت نزدیك شدن ما به مقر اصلی آنان و هماهنگی‌هایی كه برای اقداماتمان به منظور آزادی مرزبانان صورت گرفت و نیز رایزنی‌های پاكستانی ها، آنان در یك مرحله پنج نفر از مرزبانان و در این مرحله چهار نفر را آزاد كردند.
شریف تاكید كرد: تلاش‌ها برای آزادی دو مرزبان دیگر ادامه دارد كه حتما آنان نیز به آغوش خانواده هایشان بازخواهند گشت.
وی گفت: نیروی زمینی سپاه و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی كشور در این مدت برای آزادی مرزبانان ربوده شده هیچ لحظه‌ای از تلاش برای آزادی آنان فروگذار نكردند.
سخنگوی سپاه با تاكید بر اینكه آزادی مرزبانان بدون عملیات نظامی و با گفت وگو‌ها و تعاملات فی مابین صورت گرفت، گفت: نیرو‌های مسلح ما به ویژه نیروی زمینی سپاه آمادگی اقدامات لازم را داشتند كه فعلا باتوجه به تعاملات و گفت وگو‌هایی كه در سطوح مختلف صورت گرفت چهار مرزبان دیگر آزاد شدند.
به گفته سردار شریف، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته یك فروند هواپیما را برای بازگردادن مرزبانان آزاد شده به پاكستان فرستاده است.
وی گفت: اگر مشكل خاصی درخصوص فرود این هواپیما پیش نیاید به احتمال زیاد امروز یا صبح فردا مرزبانان كشور بازمی گردند.
محمود هرمزی، پدرام موسوی، كیانوش بابایی و عبدالكریم شریفی مرزبانانی هستند كه شب‌ گدشته آزاد شدند.
به گزارش ایرنا، تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی میرجاوه در جنوب شرق كشور 24 مهر 97 توسط گروهك تروریستی جیش العدل ربوده و به داخل خاك پاكستان منتقل شدند.
پنج نفر از این مرزبانان 24 آبان با پیگیری های دولت پاكستان آزاد و به ایران تحویل داده شدند، اما به گفته سردار سرتیپ محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق كشور، اكنون 6 نفر دیگر در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.
شهریار حیدری مدیر كل امور مرزی وزارت كشور پیش از این با بیان این كه نیروی نفوذی عامل اصلی بروز این اتفاق بوده است، گفت: نیروهای نفوذی گروهك تروریستی جیش العدل شناسایی شده اند با این حال تاكنون دستگیری خاصی در این زمینه انجام نشده است. 
در گذشته نیز بارها تروریست ها پس از اقدامات تروریستی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به مكان های امن در خاك پاكستان متواری می شدند.
بر اساس این گزارش، ١٨ بهمن 1392 پنج سرباز دیده بان كشورمان در مرز جكیگور سیستان و بلوچستان مفقود شدند كه مسئولیت آن را نیز گروهك تروریستی جیش العدل بر عهده گرفت؛ پرونده ای كه در نهایت با آزادی چهار سرباز و شهادت یك نفر دیگر بسته شد.
اردیبهشت ماه امسال نیز این گروهك در جریان درگیری با مرزبانان كشورمان در میرجاوه، 9 نفر را به شهادت رسانده، دو نفر را مجروح و یك تن دیگر را به گروگان گرفتند.
سیام**9612**1751**9189
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست