دولت با جذب سرمایه و احیای واحدهای تولیدی راکد، رشد اقتصادی ۵ درصدی را محقق کرد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اقدامات دولت سیزدهم همچون بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید و نیز جذب سرمایه گذاری های جدید موجب تحقق رشد اقتصادی ۵ درصدی در کشور شده است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: پس از یک دوره ۱۰ ساله که رشد اقتصادی کشور ما منفی و یا حدود صفر بود در سه سال گذشته ما شاهد آن هستیم که این نرخ رشد به بالای ۲ درصد رسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: رشد اقتصادی کشور با اقدامات مؤثری که در دولت سیزدهم شاهد آن بودیم در سال ۱۴۰۲ به حدود ۵.۵ درصد رسیده و مراکز داخلی و خارجی همچون بانک جهانی که رشد اقتصادی کشورها را مورد بررسی قرار می دهد رشد اقتصادی حدود ۵ درصد را برای سال ۱۴۰۳ برای ایران پیش‌بینی کرده اند.

وی افزود: اقدامات دولت سیزدهم همچون بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید و نیز جذب سرمایه گذاری های جدید باعث شده تا ما شاهد این رشد اقتصادی در کشور باشیم.

پورابراهیمی در پاسخ به وصول مطالبات نفتی کشور گفت: وصول مطالبات نفتی ما بخشی به صورت تهاتر با کالاهای اساسی، بخشی به صورت حواله های ارزی و بخشی هم به صورت واردات طلا به کشور تسویه می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت فعالیت معادن اظهار داشت: امروز با اقدامات صورت گرفت ما شاهد شرایط خوبی در حوزه معادن هستیم و به طور خاص در حوزه صنایع پایین دستی معادن کارهای مهمی انجام شده است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha