۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83247914
T T
۰ نفر

بارندگي و تندباد در گاليكش موجب بروز خسارت شد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83247914
بارندگي و  تندباد در گاليكش موجب بروز خسارت شد

گنبدكاوس - ايرنا - معاون عمراني فرمانداري گاليكش در شرق استان گلستان گفت: تداوم بارش باران در اين شهرستان باعث رانش زمين و قطع تردد در برخي محورهاي روستايي، قطع برق و ارتباط مخابراتي در اين شهرستان شده است.

سيدغلامرضا قاضوي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بارندگي و رانش زمين در جاده روستاي پادلدل به روستاي پنو، راه ارتباطي گاليكش با اين دو روستا و چندين روستاي حوزه شهرستان شاهرود را قطع كرد.
وي افزود: پنج باب منزل مسكوني هم در روستاي آب پران بر اثر باندگي دچار خسارت و برق روستاي پنو نيز قطع شده است.
قاضوي افزود: بارش باران از شب گذشته آغاز شد و شدت آن به همراه وزش تندباد، باعث آبگرفتگي مسير جاده فارسيان به پنو و مسير روستاهاي منطقه كالپوش شهرستان شاهرود، معابر سطح شهر گاليكش و روستاي ينقاق شده است.
رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان هاي مينودشت و گاليكش هم به خبرنگار ايرنا گفت: ماشين آلات سنگين راهداري در حال تردد و بازگشايي راه‌هاي مسير گاليكش به روستاي پنو و ساير محورهاي سطح شهرستان مي‌باشند.
مهدي سبحاني شهردار صادق آباد از توابع گاليكش هم از سقوط دكل مخابراتي اين شهر بر روي يك خانه مسكوني خبر داد وي گفت بر اثر اين حادثه، منزل مسكوني دچار خسارت مالي شد.
رئيس مخابرات گاليكش در رابطه با خسارت وارده به دكل شهر صادق آباد گفت: اين دكل حدود دو سال قبل با هزينه اي بالغ بر 600 ميليون ريال نصب شده بود و برپايي مجدد آن بيش از يك ميليارد و 500ميليون ريال هزينه دارد
علي بوداغ آبادي افزود: با واژگوني اين دكل، ارتباط موبايلي شهر صادق آباد و روستاهاي حومه آن از بخش لووه و نيز ارتباط مخابرات بين راهي در مسير جاده بين المللي گاليكش به سمت پارك ملي گلستان قطع شده است.
وي افزود : احتمال مي‌رود كه مشكل ارتباط مخابراتي در مسير جاده گاليكش به سمت پنو و روستاهاي دهستان نيلكوه نيز وارد شده باشد.
به گزارش ايرنا، وزش طوفان و بارندگي شديد در شرق گلستان كه از شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، خسارت هايي هم در ديگر شهرستان هاي اين منطقه از جمله راميان، مينودشت و گنبدكاووس بويژه در مناطق روستايي برجاي گذاشته است.
7481/1860

سرخط اخبار استان‌ها