۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۴۲
کد خبر: 83240255
T T
۰ نفر

برنامه فشرده تيم ملي واليبال ايران در سال 98

۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۴۲
کد خبر: 83240255
برنامه فشرده تيم ملي واليبال ايران در سال 98

تهران- ايرنا- تيم ملي واليبال ايران در سال 98 بايد در رويدادهاي زيادي به ميدان برود. ليگ ملت‌هاي واليبال، انتخابي المپيك، قهرماني آسيا و جام جهاني، مسابقات مختلف سال 2019 واليبال ايران است.

به گزارش ايرنا، «ايگور كولاكوويچ» و شاگردانش سال سختي را در پيش دارند. آنها بايد از خرداد تا آذر 98 در تورنمنت‌هاي مختلفي شركت كنند.
ليگ ملت‌هاي واليبال نخستين رويداد پيش روي ايران در سال 98 است. اين مسابقات از 10 خرداد تا 9 تير با حضور 16 تيم و در پنج هفته برگزار مي‌شود.
تيم ملي واليبال ايران در هفته نخست در چين با چين، آلمان و ايتاليا، در هفته دوم در ژاپن با ژاپن، آرژانتين و برزيل، در هفته سوم در اردبيل با كانادا، لهستان و روسيه، در هفته چهارم در اروميه با فرانسه، پرتغال و استراليا و در هفته پنجم در بلغارستان با بلغارستان، آمريكا و صربستان روبرو مي‌شود.
مرحله نهايي اين مسابقات در آمريكا برگزار مي‌شود و تيم ملي ايران براي صعود به اين مرحله، بايد در ميان پنج تيم برتر مرحله مقدماتي قرار گيرد.
پس از ليگ ملت‌هاي واليبال، رقابت هاي انتخابي المپيك در سطح جهاني برگزار مي‌شود. 24 تيم برتر جهان در 6 گروه به ميدان مي‌روند و تيم برتر هر گروه، سهميه المپيك را كسب مي‌كند. تيم ملي ايران از 18 تا 21 مرداد در سنت‌پترزبورگ با تيم‌هاي روسيه، مكزيك و كوبا روبرو مي‌شود.
در صورتي كه ايران در اين مسابقات نتواند بليت سفر به توكيو را به دست بياورد، بايد در رقابت‌هاي انتخابي قاره‌اي به ميدان برود. مسابقات انتخابي المپيك در قاره آسيا، آذر ماه با حضور هشت تيم برتر قاره كهن برگزار مي‌شود و يك تيم صاحب سهميه مي‌شود. ايران و چند كشور ديگر خواستار ميزباني اين مسابقات هستند.
رويداد ديگر تيم ملي واليبال ايران در سال 98، مسابقات قهرماني آسيا است كه به ميزباني ايران برگزار مي‌شود. ايران براي سومين بار در پنج دوره اخير، ميزباني اين رويداد را به عهده گرفته است. اين رقابت‌ها از 22 تا 30 شهريور در تهران برگزار خواهد شد.
يكي از دلايل اهميت مسابقات قهرماني آسيا، اين است كه هشت تيم برتر اين مسابقات سهميه شركت در رقابت‌هاي انتخابي المپيك در قاره كهن را كسب مي‌كنند. هنوز مشخص نيست تيم ملي ايران با تركيب اصلي خود در قهرماني آسيا به ميدان مي‌رود يا نه ولي با توجه به قدرت بالاي واليبال ايران، هر تيمي از كشورمان توانايي قرار گرفتن در ميان هشت تيم برتر قاره را دارد.
پس از مسابقات قهرماني آسيا، جام جهاني واليبال از 9 تا 23 مهر به ميزباني ژاپن برگزار مي‌شود. ايران و استراليا به عنوان دو تيم برتر قاره آسيا، سهميه حضور در اين رقابت‌ها را به دست آورده‌اند.
ايران تا كنون سه بار در جام جهاني واليبال به ميدان رفته و بهترين رتبه را در دوره قبلي رقابت‌ها كسب كرد. در جام جهاني 2015، ايران با هدايت اسلوبودان كواچ در رده هشتم قرار گرفت.
در كنار فشردگي برنامه‌هاي تيم ملي، مسابقات نوجوانان و جوانان قهرماني جهان نيز در سال 2019 برگزار مي‌شود. با توجه به برنامه جوان‌گرايي كه كولاكوويچ در دو سال گذشته در پيش گرفته بود و حضور برخي بازيكنان نوجوان و جوان در فهرست بازيكنان مورد نظر او، هماهنگي برنامه‌هاي سه رده سني نيز از چالش‌هاي پيش روي واليبال ايران در سال 98 است.
در كنار اين تورنمنت‌هاي بين‌المللي، موضوع برگزاري ليگ برتر هم دردسر بزرگي براي فدراسيون است. ليگ برتر واليبال ايران معمولا از اواخر مهر آغاز مي‌شود ولي با توجه به اينكه جام جهاني 23 مهر به پايان مي‌رسد و به احتمال فراوان تيم ملي مجبور است آذر ماه در رقابت‌هاي انتخابي المپيك نيز به ميدان برود، مسئولين سازمان ليگ بايد خيلي زود براي برگزاري اين مسابقات برنامه‌ريزي كنند. به احتمال فراوان فصل آينده ليگ برتر واليبال نيز فشرده‌تر از هميشه برگزار خواهد شد.
ورزشي ** 2024**1067**

سرخط اخبار ورزش