۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1072
کد خبر: 85475288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حواشی فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال؛ از قطع برق تا مسئولیت جدید آقای رییس دفتر!

تهران- ایرنا- دیدار پایانی فینال لیگ دسته اول حرفه‌ای بسکتبال کشور با حواشی زیادی همراه بود تا جایی‌که فحاشی بازیکن گلنور اصفهان (تیم پیروز دیدار)، این رقابت جذاب را شوربختانه، به درگیری فیزیکی کشاند.

به گزارش ایرنا، بازی سوم فینال لیگ دسته اول حرفه‌ای بسکتبال کشور با حواشی زیادی همراه بود بطوری‌که همان ابتدای بازی برق ورزشگاه قطع شد و در نهایت کار به درگیری فیزیکی هم کشیده شد. در حالی که فقط ۳ دقیقه از بازی تیم‌های گلنور اصفهان و آینده‌سازان تهران در سری فینال لیگ دسته‌ اول حرفه‌ای بسکتبال کشور سپری شده بود، با قطع برق سالن شهید میثمی اصفهان، این بازی بیش از ۲۰ دقیقه قطع شد.

مسوولان برگزاری سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال در خصوص قطع برق توضیح ندادند و این اتفاق تا حدودی سوال‌برانگیز بود تا این‌که مشخص شد، برق منطقه قطع شده اما ای‌کاش تدبیر می‌شد، هیات‌های استانی، معمولا قبل از رویدادهای رقابتی مهم، با تعامل و اطلاع‌رسانی به ادارات کل ورزش و جوانان و اداره برق منطقه، هماهنگ می‌شوند تا این قبیل اتفاق‌ها رخ ندهد.

یکی دیگر از اتفاقات بحث‌برانگیز این دیدار، اواخر بازی رخ داد که با فحاشی یکی از بازیکنان گلنور اصفهان درگیری فیزیکی ایجاد شد تا جایی‌که حتی با دخالت تماشاگران اصفهانی نزدیک بود، اتفاقی تلخ رخ دهد اما با هوشیاری عوامل انتظامی، بازیکنان این تیم خیلی سریع از مهلکه جدا شدند تا آسیبی نبینند.

متاسفانه عدم برخورد لازم با برخی از بی‌انضباطی‌های ورزش در لیگ برتر، نتیجه‌ای جز فحاشی با صدای بلند ندارد که حتی بانوان طرفدار گلنور اصفهان که پشت نیمکت تیم مهمان در سالن شهید میثمی نشسته بودند، متعجبانه یکدیگر را نگاه می‌کردند. حال باید دید عکس‌العمل فدراسیون و کمیته انضباطی آن در خصوص مسایل تاسف‌برانگیز پیش‌آمده در این ورزش دانشگاهی چگونه خواهد بود.

یکی دیگر از حواشی این بازی انتخاب مسوول دفتر رئیس فدراسیون بسکتبال به عنوان نماینده‌ی این فدراسیون به عنوان یکی از مسوولان برگزاری دیدار دوم و سوم فینال بود که سوال برانگیز به نظر می‌رسد. مسئول دفتر رئیس فدراسیون بسکتبال با حضور در جام جهانی نیز سوالاتی را در بین اهالی بسکتبال بوجود آورده بود.

در کنار اتفاق‌های حاشیه‌ای این دیدار که نمره‌ منفی بزرگی برای فدراسیون بسکتبال به ثبت رساند، وقایع خوبی نیز رخ داد. گلنور اصفهان که سال‌های زیادی از فعالیت آن نمی‌گذرد، با یک تیم صد درصد بومی، بعد از نزدیک به یک دهه، بسکتبال اصفهان را در لیگ برتر صاحب دو نماینده کرد.

آینده‌سازان تهران نیز که یکی از مراکز بازیکن‌سازی در بسکتبال کشور محسوب می‌شود، با صد درصد بازیکن جوان و آینده‌دار تهرانی، سهمیه فصل بعد استان تهران را به سه تیم در لیگ برتر بسکتبال رساند.

گلنور اصفهان یکی از پدیده های بسکتبال ایران محسوب می‌شود که در زمان ریاست جواد داوری در هیات بسکتبال استان اصفهان، فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha