۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83236687
T T
۰ نفر
مهمترين چالش سمنان در كاهش بيكاري، اشتغال دانش آموختگان است

سمنان- ايرنا- مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان سمنان گفت: مهمترين چالش استان در زمينه كاهش آمار بيكاري و اشتغالزايي، به كار گماردن دانش آموختگان دانشگاهي است.

اسماعيل غنيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مدرك گرايي دانش آموختگان چالش و مانع اصلي در به كار گماردن اين قشر است و در شرايط امروز مهارت آموزي لازمه كسب شغل است.
وي ادامه داد: بخش قابل توجهي از آسيب هاي اجتماعي متاثر از فقر و نداشتن كار است و بيكاري دانش آموختگان دانشگاهي يك چالش مهم اجتماعي محسوب مي شود.
وي ابراز داشت: اكنون قشر تحصيل كرده استان سمنان مهارت هاي لازم براي كار كردن را ندارند و همين موضوع ايجاد فرصت شغلي براي اين افراد را دشوار كرده است.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي سمنان اضافه كرد: پشت ميزنشيني فرهنگي اشتباهي است كه بايد اصلاح شود چرا كه در جامعه امروز، فرد صرفا با دارا بودن تحصيلات دانشگاهي نمي تواند شاغل شود.
وي اضافه كرد: استخدام نيروي انساني در نهادهاي اجرايي بسيار محدود است و بايد اقشار بيكار جامعه با استفاده از ظرفيت هاي دستگاه هاي دولتي و خصوصي براي كسب شغل مهارت كسب كنند.
غنيان اضافه كرد: در سال گذشته بيش از 10 هزار شغل در بخش هاي مختلف اقتصادي استان ايجاد شد كه اين آمار به معني تحقق 100 درصدي اشتغالزايي در سمنان است.
مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي سمنان تصريح كرد: امسال هم اشتغالزايي براي بيش از 10 هزار نفر در استان برنامه ريزي شده و اكنون 91 درصد تعهدات اشتغالزايي استان سمنان از ابتداي فروردين امسال تاكنون محقق شده است.
به گزارش ايرنا، در استان 702 هزار نفري سمنان بيش از 2 هزار واحد صنعتي و توليدي فعال است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بيش از 38 درصد، در كشاورزي بيش از 14 درصد و توليد ناخالص اين استان با رقمي حدود 18.2 درصد مربوط به بخش كشاورزي و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7342/7408