۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83234925
T T
۰ نفر

عيدي براي همه

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83234925
عيدي براي همه

سنندج- ايرنا- 'عيدي براي همه' شعار امسال جشن نيكوكاري است، جشني كه هر سال در آستانه فرا رسيدن سال نو، شكوه نوعدوستي و كمك به همنوع را در جاي جاي اين كشور پهناور به نمايش مي گذارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين روزها در آستانه فرا رسيدن سال نو و آغاز بهار طبيعت به هر مغازه و پاساژي كه در شهرهاي مختلف كشور نگاه مي كني زنان و مرداني را مي بيني كه مي خواهند خريدي هر چند اندك براي سال جديد داشته باشند.
مغازه هاي مختلف از جمله پوشاك فروشي، قنادي و ماهي فروشي ها در اين ايام رونق بيشتري به خود گرفته و جمعيت حاضر در اين مغازه ها نشان مي دهد حتي شرايط اقتصادي حاكم بر كشور نيز نتوانسته برخي را از رسم و رسوم ديرينه خريد عيد دور كند.
و اما در ميان اين تب و تاب خريدهاي نوروزي، كودكان و نوجواناني هستند كه فقط از دور نظاره گر جنب و جوش خانواده ها و دوستان و همسن و سال هاي خود براي شروع سال نو بوده و نه تنها توانايي خريد ندارند بلكه در اين ايام تعطيلي در كنار خيابان ها و سرچهارراه ها مجبور به دستفروشي مي شوند.
براساس آمارهاي موجود در حال حاضر هفت هزار و 500 دانش آموز و 2 هزار دانشجوي نيازمند كردستان زير پوشش كميته امداد امام خميني(ره) هستند كه در اين روزهاي پاياني سال چشم اميدشان به دستان پر از مهر خيران و نيكوكاراني است كه همواره حامي اقشار ضعيف جامعه بوده اند.
كمك به نيازمندان و اقشار ضعيف جامعه از راه هاي مختلف مي تواند انجام شود اما كميته امداد امام خميني (ره) هر سال در آستانه فرا رسيدن سال نو با برپايي پايگاه هايي در قالب جشن نيكوكاري، زمينه ايي براي جمع آوري كمك هاي مردمي و شاد كردن دل هاي نيازمندان در اين ايام فراهم مي كند.
شعار امسال اين جشن با عنوان عيدي براي همه به اين معني است كه همه ما با كمك هاي خود زمينه اي فراهم كنيم تا همه اقشار جامعه در شادي و شور و نشاط اين ايام شريك بوده و سال جديد را با شادي و نشاط در كنار خانواده خود جشن بگيرند.
جشن نيكوكاري امسال با شعار 'عيدي براي همه ' از 15 اسفند با نواختن زنگ نيكوكاري در مدارس كليد خورد تا دانش آموزان به عنوان آينده سازان كشور در كنار فرا گيري علم، درس بخشش و كمك به همنوع را نيز ياد بگيرند و در آستانه سال نو به ياري هسن و سالان خود بشتابند.
براساس برنامه ريزي هاي انجام شده روز گذشته همزمان با سراسر كشور جشن نيكوكاري به صورت نمادين در 700مدرسه استان و با حضور دانش آموزان و اولياي آنان آغاز شد.
امروز نيز همزمان با سومين روز از هفته احسان و نيكوكاري اين جشن در پايگاه ها ي كميته امداد مستقر در معابر و ميادين سطح شهرهاي استان كردستان آغاز شد.

**صدقه و احسان دفع بلا مي كند
امام جمعه سنندج درابطه با اهميت احسان و نيكوكاري و كمك به همنوع اظهار داشت: كمك به مستضعفان و نيازمندان در هر زماني كار بزرگي است اما در اين ايام و آستانه سال جديد افراد زيادي هستند كه توانايي خريد عيد را ندارند و لازم است خيران بيشتر ازهر زمان ديگري وارد عمل شوند.
ماموستا عبدالرحمان خدايي افزود: كسي كه در اين دنيا دل انسان نيازمندي را شاد كرده و بخش كوچكي از مشكلاتش را رفع كند خداوند در قيامت اجر و پاداش بزرگي به وي مي دهد.
وي گفت: صدقه و احسان علاوه بر اينكه 70 درب از بلايا و اتفاقات بد را محكم به روي انسان مي بندد، زمينه ساز سعادت و عاقبت بخيري انسان در دنيا و آخرت خواهد شد.

** هفته نيكوكاري بهترين فرصت براي انجام كار خير
نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، كامياران و ديواندره در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: افرادي كه از تمكن مالي بيشتري نسبت به سايرين برخوردارند در اين روزهاي پاياني سال در حد توان خود به نيازمندان و كساني كه از بضاعت مالي كمتر برخوردارند كمك كنند.
سيد احسن علوي با بيان اينكه هفته نيكوكاري مي تواند بهترين فرصت براي انجام كار خير باشد، افزود: افراد نيكوكار با كار خير خود علاوه بر اينكه در جامعه محبت مي افرينند، صميميت و عاطفه نيز در ميان مردم ايجاد مي كنند ضمن اينكه خود اين موضوع موجب اطمينان و اعتماد در جامعه مي شود.
وي با بيان اينكه ايمان به معاد، ايمان به خدا، قرآن، خدمت به پدر و مادر و خدمت به ايتام و نيازمندان جامعه از مصداق هاي نيكوكاري است، ابراز اميدواري كرد، مردم خير و نيكوكار استان همانند گذشته در اين ايام پاياني سال به ياري نيازمندان و همنوعان خود بشتابند.

** استقرار 18 پايگاه ثابت و سيار كميته امداد
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان نيز گفت: امروز سومين روز از هفته احسان و نيكوكاري در سراسر استان 12 پايگاه ثابت و 6 پايگاه سيار مشغول جمع آوري كمك هاي مردمي براي دستگيري از محرومان و نيازمندان هستند.
محمد رسول شيخي زاده از مردم خير و نيكوكار استان درخواست مي شود كمك هاي خود را به پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي اهدا كنند تا در اسرع وقت و قبل از آغاز سال نو در اختيار محرومان قرار بگيرد.
وي افزود: امسال تا اين لحظه و با مشاركت خيرين و نيكوكاران داخل و خارج استان 20 ميليارد ريال بصورت نقدي و كالايي براي نيازمندان استان جمع آوري شده است و پيش بيني مي شود اين آمار به 30 ميليارد ريال برسد.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) كردستان اظهار داشت: سال گذشته به همت مردم خير و نيكوكار استان در جشن نيكوكاري بيش از 22 ميليارد ريال كمك نقدي و كالا جمع آوري شد و تمام تلاش ما اين است به محض جمع آوري در اختيار نيازمندان قرار گيرد.
برگزاري اينگونه جشن ها فرصتي مغتنم براي تقسيم شادي هاست و خوشا به حال كسي كه از اين فرصت استفاده كرده و با كمك هايي حتي اندك لبخند را جايگزين اشكي مي كند كه گاه شايد براي خريد يك كالاي كوچك و بي ارزش از چشمان زيباي كودكي سرازير مي شود.
جشن نيكوكاري اسفند هر سال و در آستانه سال جديد برگزار مي شود، امسال نيز با شعار «عيدي براي همه» 15 اسفند در مدارس، 16 اسفند در پايگاه‌هاي كميته امداد و مراكز نيكوكاري و 17 اسفند نيز در مصلا‌هاي نماز جمعه برگزار خواهد شد.
بيش از 60 هزار خانوار كردستاني زير پوشش كميته امداد امام خميني(ره) هستند و حدود هفت هزار نفر از اين تعداد را كودكان يتيم زير 15 سال تشكيل مي دهند كه توسط حدود 16 هزار حامي حمايت مي شوند.
7348 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها