۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۲۷
کد خبر: 83228576
T T
۰ نفر
فيس بوك از شركت هاي چيني براي فروش اكانت هاي جعلي شكايت كرد

تهران - ايرنا - شبكه هاي اجتماعي فيس بوك و اينستاگرام از چهار شركت و سه فرد مستقر در چين به دليل ترويج فروش اكانت هاي جعلي، لايك و فالوئر شكايت كردند.

به گزارش شنبه شب شبكه خبري بلومبرگ، فيس بوك اعلام كرد كه از اين اكانت هاي جعلي مي توان براي اهداف شرورانه استفاده كرد.
به موجب شكايت نامه اي كه فيس بوك در دادگاهي فدرال در سانفرانسيسكو تنظيم كرده است، شركت هاي چيني به تبليغ و ايجاد اكانت هاي جعلي در دو سال گذشته، بازاريابي اين اكانت ها براي فروش در شش وب سايت و فروش آن در حجمي بالا متهم شده اند.
همچنين اين شكايت نامه حاكي است كه از اكانت هاي جعلي مي توان براي دستيابي به اطلاعات از طريق جعل وب سايت، آدرس ايميل و ...، ترويج كلاهبرداري و تخلف هاي ديگر استفاده كرد.
فيس بوك اعلام كرد كه اكانت هاي جعلي همچنين در شركت ها و شبكه هاي اجتماعي آمازون، اپل، گوگل، لينكدين و توييتر ايجاد شده اند.
براساس اين گزارش، فيس بوك به دليل استفاده از داده هاي محرمانه و تاثير محتواي زيانبار دو ميليارد و 700 ميليون كاربر ماهيانه اش، زير ذره بين قرار دارد و دولت هاي جهان، سياست هاي اين شركت را زير سئوال برده اند.
در همين حال، شكايت تنظيم شده در داده فدرال آمريكا كه به چندين مورد تخطي از قانون علائم تجاري ايالات متحده اشاره دارد، شيوه مبارزه فيس بوك با بهره برداري تجاري از شبكه هاي اجتماعي اش محسوب مي شود.
فيس بوك و اينستاگرام با استفاده از هوش مصنوعي براي شناسايي اكانت هاي جعلي، دو ميليارد و يكصد ميليون اكانت غيرمعتبر را در سال گذشته ميلادي از كار انداختند.
چندي پيش اتحاديه اروپا اعلام كرد كه دو ميليون و 700 هزار نفر از شهروندان ساكن در كشورهاي عضو اين اتحاديه ممكن است قرباني رسوايي افشاي اطلاعات شخصي در شبكه اجتماعي فيس بوك شده باشند.
فيس بوك نيز خبر داد كه دستكم 87 ميليون كاربر در جهان در معرض افشاي اطلاعات قرار گرفته اند. بسياري از اين كاربران در خارج از اروپا زندگي مي كنند و شمار قابل توجهي از آنها در كشورهاي در حال توسعه به سر مي برند.
شركت تحليل داده هاي كمبريج آناليتيكا كه با ستاد انتخاباتي «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا همكاري داشت، به حفظ بخشي از اطلاعات كاربران فيس بوك پس از قول به حذف آن، متهم شد و فعاليت اش به حال تعليق درآمد.
اين شركت اطلاعات كاربران را از يك اپليكيشن فيس بوك كه قرار بود ابزاري در زمينه تحقيقات روان شناختي باشد، دريافت مي كرد در حالي كه شركت مزبور از مجوز لازم براي دستيابي به اين اطلاعات برخوردار نبود.
طبق اعلام فيس بوك، شركت كمبريج آناليتيكا در سال 2015 تائيد كرد كه اين اطلاعات را از بين برده، اما فيس بوك گزارش هايي دريافت كرد مبني بر اينكه همه اين اطلاعات حذف نشده است.
از سويي، موعد انتخابات پارلماني اتحاديه اروپا نزديك مي شود و مقام هاي اين اتحاديه از مسئولان شبكه هاي فيس بوك، گوگل و توييتر خواسته اند به منظور مقابله با انتشار اخبار جعلي، تمهيدات بيشتري در پيش گيرند.
در جريان انتخابات پارلماني اتحاديه اروپا، ميليون ها نفر از مردم 27 كشور عضو اين اتحاديه، 705 نماينده اين پارلمان را انتخاب مي كنند.
اعضاي كميسيون امور امنيتي و ديجيتالي اتحاديه اروپا ابراز نگراني كرده اند كه راهكارهاي ارائه شده از سوي شركت هاي فناوري براي بررسي و موشكافي تبليغات سياسي، در اختيار همه كشورهاي عضو اين اتحاديه قرار نگرفته است.
شبد**اروپام**9109**1379

سرخط اخبار جهان