۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۱۸
کد خبر: 83208681
T T
۰ نفر
هزينه ساخت واحدهاي مسكن شهري در خراسان رضوي 2 برابر شد

مشهد- ايرنا- معاون مسكن شهري اداره كل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي گفت: با توجه به افزايش قيمت مصالح ساختماني و ساير هزينه هاي مرتبط، هزينه تمام شده ساخت هر واحد در شهرها براي اين نهاد نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

حسين بهروان فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با اين حال با توجه به اطمينان مردم نسبت به كيفيت ساخت واحدهاي بنياد مسكن و ركود حاكم بر بازار، همه واحدهايي كه ساخت آنها در سال جاري به اتمام رسيده بود، به متقاضيان واگذار شد.
وي اظهار داشت: امسال هزار و 290 واحد مسكوني و تجاري در قالب فروش اقساطي و پيش فروش مسكن در شهرهاي استان توسط بنياد مسكن ساخته و همه آنها تحويل متقاضيان شده است.
وي گفت: از اين تعداد 997 واحد مسكوني و تجاري در قالب 10 پروژه عمراني به متقاضيان واگذار و 293 واحد مسكوني در قالب چهار پروژه عمراني به صورت اقساط به فروش رفته است.
بهروان فر افزود: در نحوه ساخت واحدها توسط بنياد مسكن همه مقررات و قوانين مربوط به ساخت باكيفيت از جمله مقررات ملي ساختمان، آزمايش مكانيك خاك، كشش ميلگرد، آزمايش بتن و ساير آزمايش هاي مربوطه انجام مي گيرد.
وي اظهار داشت: زماني كه ساخت هر واحد اعم از مسكوني يا تجاري به 60 درصد پيشرفت اجرايي رسيد، پيش فروش آنها انجام مي شود به اين نحو كه بين 35 تا 50 درصد از هزينه هر واحد به صورت نقدي (بهره گيري از تسهيلات) و باقي آنها در زمان تحويل واحد به متقاضي دريافت مي شود.
وي گفت: از ابتداي امسال ساخت 405 واحد در قالب پنج پروژه در شهرهاي استان توسط بنياد مسكن آغاز شده و هم اينك ساخت هزار و 481 واحد ديگر در قالب 13 پروژه عمراني در دست اجراست.
بهروان فر افزود: از ابتداي تاسيس بنياد مسكن در خراسان رضوي تاكنون 13 هزار و 770 واحد مسكوني شهري توسط اين نهاد ساخته و به متقاضيان واگذار شده است.
وي اظهار داشت: بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان رضوي همچنين در اجراي طرح مسكن مهر 18 هزار و 733 واحد مسكوني را در 57 شهر استان ساخته و تحويل مردم داده است.
7489 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها