بيش از 100ناظر افتخاري بر روند عرضه كالا در فارس نظارت دارند

شيراز-ايرنا- معاون بازرسي و نظارت اتاق اصناف استان فارس گفت: در قالب اجراي طرح ويژه بازرسي و نظارت بر بازار عرضه كالا و خدمات كه از ابتداي بهمن 97 در اين استان آغاز شده و تا پايان تعطيلات نوروز 98 ادامه دارد، افزون بر بازرسان اين اتاق بيش از 100 ناظر افتخاري مشاركت دارند.

محمد مهدي عرب، چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هماهنگي هاي لازم با تعزيرات حكومتي و ساير دستگاه هاي ذي ربط براي برگزاري گشت هاي مشترك صورت گرفته است و اين بازرسان افتخاري همانند ديگر بازرسان اتاق اصناف بر نحوه عرضه كالا و خدمات نظارت دارند.
وي بيان كرد: اين طرح با هدف ايجاد شرايط مناسب در قيمت گذاري مصوب كالاها، تشديد كنترل و نظارت بر وضعيت بازار كالا و خدمات اولويت دار به ويژه مايحتاج عمومي در مراحل تامين و توزيع و همچنين جلب رضايت حداكثري مردم به اجرا گذاشته شده است.
وي اظهار داشت: همچنين در قالب اجراي اين طرح، پيشگيري از تخلفات احتمالي و رسيدگي فوري، دقيق و كارشناسي به شكايت ها و گزارش هاي مردمي و تسريع در برخورد با متخلفان نيز لحاظ شده است.
عرب بيان كرد: نظارت بر توزيع ميوه طرح تنظيم بازار، نصب برچسب، صدور فاكتور و مطابقت كالاهاي عرضه شده، پايش و نظارت مستمر بر نحوه خدمات رساني پاركينگ ها و نظارت بر رعايت ضرايب سود قانوني از جمله فعاليت هايي است كه در مدت زمان اجراي اين طرح در فارس صورت مي گيرد.
او گفت: همچنين استقرار گروه هاي بازرسي ثابت و سيار در نقاط مختلف شهر براي سهولت رسيدگي به شكايت ها از ديگر فعاليت هاي اين طرح به شمار مي آيد.
معاون بازرسي و نظارت اتاق اصناف استان فارس افزود: در طول برگزاري اين طرح، افزون بر نظارت بر روند تامين و عرضه مايحتاج مردم، نظارت بر بخش ارايه دهنده خدمات نظير اماكن تفريحي و فرهنگي، سياحتي و زيارتي، واحدهاي اقامتي غذاخوري ها، رستوران ها، خدمات خشكشويي و قاليشويي، ميدان هاي ميوه و تره بار نيز انجام مي شود.
عرب اضافه كرد: با هدف وحدت رويه در اقدامات نظارتي، هم افزايي موثري با ساير نهادها و دستگاه هاي ذي ربط در اين استان انجام شده و مردم مي توانند از طريق شماره تلفن 32340000 تخلف ها را به اتاق اصناف اطلاع دهند.
ع.پ /6118