۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83205626
T T
۰ نفر
رای نیوز: ایران چهلمین سالگرد انقلاب را جشن گرفت

رم - ایرنا - شبكه خبری دولتی 'رای نیوز 24' ایتالیا گزارش داد: مردم ایران امروز(دوشنبه) زیر بارش باران، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را در خیابان ها جشن گرفت.

به گزارش ایرنا، این شبكه خبری روز دوشنبه در تارنمای خود افزود: ایرانی ها امروز چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی كه سال 1979 در پی سقوط رژیم شاه بوقوع پیوست را جشن گرفتند. دهها هزار ایرانی زیر بارش باران در خیابان های تهران با شركت در این راهپیمایی، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار كردند.
روز 22 بهمن در تقویم ایرانی ها، روز سقوط رژیم محمدرضا شاه پهلوی و بازگشت پیروزمندانه آیت الله خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی از تبعید است. این مراسم در لحظه ای دشوار برای ایران كه با تحریم های جدید امریكا دچار افزایش قیمت ها و تورم شده اند، برگزار شد.
تظاهركنندگان تصاویر و شعار نوشته هایی را در ستایش از آیت الله خمینی (ره) و جانشین او آیت الله خامنه ای در دست داشتند. این تظاهرات همچنین در سایر شهرها و روستاهای ایران برگزار شد.
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در این مراسم در میدان آزادی تهران تاكید كرد كه با وجود فشارهای اعمالی از سوی كشورهای دشمن برای تضعیف دفاع ایران، مصمم به تقویت قدرت نظامی و برنامه موشكی هستیم.
وی افزود: از كسی برای توسعه انواع موشك اجازه نگرفتیم و نمی گیریم. ما قدرت نظامی و تعهد خود را به جلو می بریم. توطئه آمریكا و صهیونیست ها و دولت های ارتجاعی در خاورمیانه با شكست مواجه می شود. دشمن هرگز به اهداف شیطانی خود نمی رسد و حضور ملت امروز در خیابان های ایران نشان می دهد كه دشمن شكست خواهد خورد.
اروپام ** 461 ** 1071

سرخط اخبار جهان