۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85477633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه آتش سوزی‌های جنگلی در کانادا؛ چندین منطقه دیگر نیز تخلیه شد

تهران- ایرنا- با تداوم آتش سوزی‌های جنگلی در کانادا به دلیل خشکسالی و وزش بادهای شدید، مقامات این کشور دستور تخلیه چندین منطقه از حومه یک شهر در استان آلبرتا را صادر کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه گاردین، آتش‌سوزی در «مک موری» یکی از شهرهای کانادا در استان آلبرتا سبب شد تا مقامات دستور تخلیه فوری چهار منطقه حومه این شهر را صادر کنند. گفته می‌شود در حال حاضر گستره آتش سوزی به ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل های این کشور رسیده است.

گزارش ها حاکی است، خشکسالی و وزش بادهای شدید از عوامل دخیل در آتش سوزی های کنونی است.

به گفته مقامات، در حال حاضر بیش از ۵۰ آتش سوزی جنگلی در سراسر استان آلبرتا از جمله دو آتش سوزی غیرقابل کنترل شعله ور است.

استان‌های دیگر در غرب کانادا نیز در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند. گفته می شود آتش نشانان با دقت در حال بررسی آتش سوزی در شهری در شمال استان بریتیش کلمبیا هستند. انتظار می رود وزش باد شدید آتش را گسترش دهد و در روزهای آینده از کنترل خارج شود.

در استان مانیتوبا در قلب کانادا نیز یک آتش سوزی عظیمی به سرعت در حال پیشروی است؛ به گونه ای که ظرف یک روز از ۳۵ هکتار به سه هزار هکتار رسید.

ارل سیمونز افسر ارشد حفاظت سازمان آتش‌نشانی این استان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «من ۴۰ سال است که برای دفع خطر آتش‌سوزی ها کار می‌کنم، اما هرگز آتش‌سوزی ندیده ام که اینگونه پیشروی کند.

با شدت گرفتن آتش‌سوزی جنگل‌ها، مقام‌های کانادا درباره احتمال وخامت کیفیت هوا از استان بریتیش کلمبیا در غرب تا اونتاریو در شرق هشدار دادند.

دولت فدرال کانادا با اشاره به افزایش دمای هوا و پدیده آب و هوایی «ال نینو» درباره وقوع فصل دیگری از آتش‌سوزی «فاجعه‌بار» جنگل‌ها نیز هشدار داد.
این کشور سال گذشته یکی از گرم‌ترین زمستان‌های خود را تجربه کرد و همین امر باعث شد تا کارشناسان درباره یک تابستان گرم و وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده تر در کشور هشدار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha